چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024

حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به سخنان رییس جمهور مبنی بر 5 برابر شدن بودجه ورزش برای سال آینده گفتند: آیا بودجه کمیته امداد نیز 5 برابر شده است؟ آیا ورزش قهرمانی و تجملات آن در کشور ضرورت دارد یا تامین نیاز های اولیه مردم ؟

به گزارش مرکز خبر حوزه، ایشان عصر امروز در دیدار با مسئولین کمیته امداد امام خمینی استان قم ادامه دادند: درحالی بودجه ورزش 5 برابر می شود که بسیاری از مردم در مناطق محروم به دلیل شدت فقر از انجام واجبات باز می مانند.

حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفتند: خودکفا کردن فقرا و پرداختن به مسائل و مشکلات فرهنگی و معنوی خانواده های نیازمند و پرورش اخلاق آنها بر مسائل مادی آنها اولویت دارد.

 معظم‌له اظهارداشتند: یکی از بزرگترین عبادات ، کمک به اقشار محروم و نیازمند جامعه اسلامی است و کمتر چیزی در اسلام با آن برابری می کند.

ایشان به اهمیت و جایگاه بالای کمک به محرومین در جامعه اشاره کردند و افزودند: اسلام فقر را یکی از بدترین مسائل و پدیده های اجتماعی می داند و فقر را نزدیک و منتهی به کفر می نامد.

این مرجع تقلید ادامه دادند: احادیث فراوانی در اهمیت این مسئله وجود دارد و ائمه همواره فقر در جامعه را مذموم و نکوهش کردند چون فقر باعث رو سیاهی در دنیا و آخرت می گردد و فقر یک فرد یا یک ملت ، جامعه را وابسته، زیر دست، فاقد شخصیت و حتی فاقد استقلال می کند.

معظم له فقر را از دیدگاه اسلام شوم دانسته و تصریح کردند: فقر اقتصادی منجر به فقر اخلاقی و انحرافات اخلاقی می شود و علاوه بر فقر اخلاقی ، فقر فرهنگی ، سیاسی و اجتماعی ایجاد می شود و فرد و جامعه را به دیگران وابسته می کند و جامعه همه چیز خود را از دست می دهد.

ایشان بر ضرور ت مبارزه با فقر تاکید کرده و گفتند: تاسیس کمیته امداد که بنیان گذار ان امام راحل بودند ابتکار بسیار خوبی است و برگزاری جشن نیکوکاری در ایام عید و تامین برخی نیازهای محرومین و تهیه لباس و کفش نو اقدامی پسندیده و بجا است.

حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی بیان داشتند: هنوز دولت و مردم جامعه ما به مسئولیت خطیر خود در این زمینه به خوبی عمل نکرده اند و در گوشه و کنار این کشور محرومین فراوانی به سختی زندگی می کنند.

معظم له ابراز داشتند: کسانی که اهل عدالت هستند و خواهان اجرای عدالت در کشور هستند باید کمیته امداد را در اولویت قراردهند همچنین مردم نیز باید احساس مسئولیت بیشتری در قبال فقرا داشته باشند چون طبق فرموده پیامبر اکرم (ص) کسی شب سیر بخوابد و همسایه او گرسنه باشد به پیامبر ایمان نیاورده است.

ایشان تصریح کردند: باید برنامه ریزی ها بهتر ، دقیق تر و گسترده تر باشد و از حمایت‌های مردمی بیشتر شود.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha