شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ |۱۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 25, 2024

طلابی که در این طرح شرکت می‌کنند، به تدریج با مبانی شهید مطهری و مسائل روز آشنا می‌شوند و می‌توانند با نگرش جدیدی به مسائل جامعه بنگرند.

مسئول طرح مطالعاتی شهید مطهری مدارس علمیه همدان در گفت و گو با سرویس استان‌های مرکز‌ خبر‌ حوزه، گفت: شرکت طلاب در طرح مطالعاتی شهید مطهری، آنها را در پاسخ‌گویی به شبهات و مسائل روز  جامعه توانا می‌سازد.

حجت‌الاسلام بطحائیان با اشاره به برگزاری این طرح در دو سطح عمومی و تخصصی بیان داشت: طلاب برای شرکت در بخش عمومی، پس از نام‌نویسی و مطالعه کتاب معرفی شده، در آزمون شرکت می‌کنند،‌ اما در طرح تخصصی، علاوه بر امتحان کتبی، در گروه‌های 2 تا 5 نفره به مباحثه پیرامون کتاب مورد نظر می‌پردازند.

وی از بخش خلاصه‌نویسی آثار شهید مطهری در این مدرسه خبر داد و گفت: طلاب شرکت‌کننده در بخش عمومی و تخصصی این طرح می‌توانند به صورت اختیاری، در مسابقه خلاصه‌ نویسی آثار استاد مطهری شرکت کنند.

مدرس مدرسه علمیه زنگنه، تغییر در نحوه طراحی پرسش‌های آزمون را یکی از روش‌های بالا بردن سطح کیفی این طرح دانست و گفت: اگر آزمون‌ها به گونه‌ای دقیق و کارشناسانه برگزار شود، طلاب برای پاسخ‌گویی به پرسش‌ها، زمان بیش‌تری را برای مطالعه صرف می‌کنند و با مفاهیم بیش‌تری آشنا می‌شوند.

حجت‌الاسلام بطحائیان یادآور شد: امسال، در پایه نخست، کتاب‌های داستان راستان، حماسه حسینی و سیری در سیره نبوی شهید مطهری مورد  مطالعه طلاب  قرار  گرفت.

خاطرنشان می‌شود، طرح مطالعاتی شهید مطهری در مدارس علمیه رسول اکرم‌(ص)، زنگنه،آخوند(ره)، سفیران هدایت همدان و‌ شهرهای بهار، قروه درجزین نیز در حال برگزاری است.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha