یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
حجت الاسلام طاهری پاکدل

حوزه/ مسئول مدرسه علمیه امام سجاد(ع) شیراز گفت: ادب در برابر استاد و احساس مسئولیت در قبال جامعه و علم حوزوی از ویژگی های یک طلبه موفق به شمار می آید.

حجت الاسلام حسن طاهری پاکدل، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، در فارس با اشاره به عوامل موقیت طلاب اظهارداشت: یکی از بارزترین آداب و الگوهای رفتاری در حوزه های علمیه، تعامل طلبه با استاد در رعایت تواضع است. طلبه باید خود را پایین و ناچیز ببیند و در برابر کسی که از آن درسی می آموزد، خاشع باشد و سر تعظیم فرود آورد.

مسئول مدرسه علمیه امام سجاد(ع) شیراز افزود: طلاب باید در قبال یاد گرفتن علم و دانش حوزوی، حق آن را ادا کنند و با نگه داری و محافظت از آن تلاش نمایند به آموخته های خود جامعه عمل بپوشانند .

وی گفت: افرادی که مسیر حوزه را انتخاب کرده اند باید در مقابله یادگیری های خود در برابر جامعه و محیط اطراف مسئولیت داشته باشند .

این استاد حوزه، خاطر نشان کرد: یکی از سنت هایی که علما به طور ویژه به آن توجه می کنند، مبارزه با عادات نادرست است بطوریکه هوشیاری در افراد جامعه به احیای این سنت وابسته است.

وی اضافه کرد: طلاب و روحانیون ما باید به همه چیز آگاه و به نیازهای به روز جامعه آشنا باشند و به خصوص در زمانی که عده ای به دنبال اطلاع رسانی نادرست هستند آنان بعنوان سرباز امام زمان(عج) و ادای تکلیف وارد صحنه شوند.

مسئول مدرسه علمیه امام سجاد(ع) شیراز گفت: امروز طلاب مدارس علمیه ما برای رعایت آداب در رفتار و گفتار خود از بزرگان دین باید الگو برداری کنند  و از دستورات ائمه(ع) پیروی و در کارهای خود به کار گیری کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha