شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024

عضو خبرگان رهبری با اشاره به این که فروع مطرح شده در "عروة الوثقی" ناظر به مسائل روز و دارای مبانی قوی علمی است، گفت: مرحوم صاحب عروه در کنار مسائل سیاسی و اجتماعی، به عرفان و پیوند عمیق با خداوند هم اهمیت خاصی می داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمود عبداللهی در حاشیه برگزاری کنگره صاحب عروه در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم با بیان این که مرحوم آیت الله سید محمد کاظم طباطبایی از نظر علمی و فقهی دارای جایگاه برجسته ای بوده است، اظهار داشت: فقه ایشان ناظر به مباحث جدید بوده و به موضوعات گوناگون اجتماعی و اقتصادی توجه ویژه ای داشته اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه با اشاره به این که فروع مطرح شده در عروة الوثقی ناظر به مسائل روز و دارای مبانی قوی علمی است، ادامه داد: صاحب عروه در حوزه های اجتماعی و سیاسی از جمله مشروطیت  حضور داشته است؛ ایشان به طور عمیق مسائل سیاسی ایران را دنبال می کرد و نظرات خود را به گوش مردم می رساندند.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: در جریان حمله انگلیس به عراق هم نقش کلیدی مرحوم سید یزدی در این کشور و مبارزات مردمی دیده می شود.

بر اساس اعلام ستاد کنگره، وی با اشاره به مناجات نامه ای که از مرحوم صاحب عروه به جا مانده است، گفت: این امر نشان می دهد این مرجع تقلید در کنار مسائل سیاسی و اجتماعی به عرفان و پیوند عمیق با خداوند هم اهمیت خاصی می داد و همین امر پایه و اساس برکات فراوانی شد که از ایشان به یادگار مانده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha