شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قبانچی تأکید کرد: نبرد جهانی امروز بر سر بصیرت است، زیرا آنها سعی می‌کنند بینش و بصیرت سیاسی و دینی را از مردم سلب کنند و امور را به شکل دیگه ای جلوه دهند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه که در حسینیه اعظم حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) ایراد شد، با بیان اینکه مجلس نمایندگان عراق قانون ضد فحشا را با افزودن عبارت "همجنس گرایی" به تصویب رساند، گفت: این عُرف، دین و اخلاق ماست.

وی افزود: تصویب این قانون باعث جنجال آفرینی در جهان غرب شد و غرب آن را ظالمانه و سلب آزادی دانست و موضوع را تروریستی قلمداد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی با تأکید بر اینکه این مداخله آشکار در امور ملّت ها، فرهنگ و ادیان آنهاست، گفت: از مجلس نمایندگان به خاطر این اقدام فوق‌العاده در تصویب قانون و ایستادگی در برابر تهاجم فرهنگی غرب قدردانی کرد.

امام جمعه نجف اشرف در بخش دیگر خطبه گفت: حوادث غزه وارد هفتمین ماه شده است و رژیم اسرائیل آخرین نفس خود را می کشد؛ چرا که مردم غزه ثابت قدم هستند و به مقاومت ادامه می دهند.

وی در خصوص فرودگاه کربلا اشاره کرد: فرودگاه کربلا هم اکنون در مراحل پایانی قرار دارد، لذا از مسئولین ذیربط در دولت و آستان مقدس حسینی برای این دستاورد ارزشمند تشکر می کنیم.

خطیب جمعه نجف اشرف در خصوص اوضاع داخلی عراق گفت: ما دیروز در نجف اشرف دکتر فیصل الحویزی را از دست دادیم و این نشانه خطرناکی از وضعیت امنیتی در نجف اشرف است، بنابراین ما خواستار پیگیری هر چه سریعتر عاملان آن هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در خطبه دینی به سالروز شهادت امام جعفر صادق (علیه السلام) اشاره کرد و گفت: امام صادق (ع) در حدیثی فرمودند:« العامل علی غیر بصیرة کالسائر علی غیر طریق لا تزیده سرعة السیر الا بعدا». (عمل کننده غیر بصیر و ناآگاه و جاهل مثل سیر کننده در غیر راه است [که بیراهه می رود] و سرعت حرکت او ثمری جز دوری بیشتر او از مسیر اصلی به همراه ندارد).

وی با بیان اینکه لازم است انسان در کار و عملش بصیرت داشته باشد، افزود: در دعا آمده است که (اللهم اجعل النور فی بصری والبصیرة فی دینی).

امام جمعه نجف اشرف اشاره کرد: گاهی بینش و بصیرت سیاسی از بین می رود، مانند واقعه عاشورا که برخی گفتند که ما چه کار داریم که بین سلاطین وارد شویم؟

وی بیان داشت: نوع دیگر بصیرت، نداشتن بصیرت فقیه مانند کسی که نماز می خواند و وضویش صحیح نیست.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در پایان تأکید کرد: نبرد جهانی امروز بر سر بصیرت است، زیرا آنها سعی می کنند بینش و بصیرت سیاسی و دینی را از مردم سلب کنند و امور را به شکل دیگه ای جلوه دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha