دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024

به مناسبت ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت صدیقه کبری‌(س) مراسم سوگواری با حضور ایرانیان و شیعیان در دوحه قطر برگزار شد.

به گزارش سرویس بین‌الملل مرکز‌ خبر‌ حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین مبلغی معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی در این مراسم گفت: وجوه  علمی و رفتاری حضرت زهرا‌(س) فراتر از زمان و مکان و تاریخ است و ایشان در قرون متمادی اسوه همه زنان و بانوان مسلمان بوده‌اند.

وی رسالت جهانی حضرت مهدی‌(عج) برای ایجاد دولت عدل اسلامی در سراسر جهان را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: مبنا و اصول رویکرد عدالت جهانی حضرت بقیةالله‌(عج) نشات گرفته از مبانی و اصول عمیق علمی و سنت نبوی و حیات پر برکت حضرت زهرا‌(س) و حضرت علی‌(ع) است.

رییس مرکز تحقیقات مجمع جهانی تقریب با استناد به بخش‌هایی از نظرات شهید آیت‌الله مطهری در خصوص ابعاد شخصیتی حضرت زهرا‌(س) گفت: در همه زمان‌ها به ویژه در برهه کنونی می‌توان از رفتار و کردار انسانی آن بانوی بزرگوار الگو گیری کرد و در مسیر تعالی جامعه بشری و تحقق مدینه فاضله گام برداشت.

وی صبر همراه با شجاعت فاطمی در بیان حقایق و واقعیت‌ ها را الگوی مناسب برای جامعه اسلامی توصیف و خاطر نشان کرد: آنحضرت نماد عینی در جهت دعوت به وحدت اسلامی می‌باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مبلغی ادامه داد: ضروری است که در مطالعات و پژوهش‌های اسلامی در خصوص وحدت به سیره حضرت صدیقه ‌طاهره‌(س) و امام علی‌بن ابیطالب ‌(ع) نگاه عمیق و ژرفی صورت بگیرد.

خاطرنشان می‌شود دراین مراسم آقای عبداله سهرابی سفیر جمهوری اسلامی ایران در قطر و جمعی از فرهنگیان، اساتید و اقشار مختلف ایرانی حضور داشتند.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha