سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024

دومین نمایشگاه دستاوردهای همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه، شامگاه روز گذشته، در مجتمع امام خمینی‌(رحمة الله علیه) قم به کار خود پایان داد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین ذوعلم در مراسم اختتامیه این نمایشگاه‌، مسائل تربیتی و فرهنگی را از مهمترین دغدغه‌های جامعه امروز عنوان کرد و اظهار داشت: نگرانی از نسل‌های آینده و فاصله گرفتن آنها ار ارزش‌های اسلامی، یکی از دغدغه‌های اصلی جامعه می‌باشد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: از طرفی توطئه‌های دشمنان و تهاجم فرهنگی باعث تشدید فاصله گرفتن جوانان از ارزش الهی شده است.

دبیر ستاد همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه تصریح کرد: البته در راستای کاهش این دغدغه‌ها، فعالیت های خوبی در کشور صورت گرفته و برپایی این نمایشگاه‌ها نیز در همین راستا می‌باشدکه خوشبختانه آثار مفیدی نیز داشته است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری این نمایشگاه، ابراز داشت: هرچند برپایی این نمایشگاه با هدف معرفی دستاورد‌ها می‌باشد، اما همانطور که روشن است تلاش‌های تربیتی این فعالیت‌ها که آثار فراوانی نیز داشته است، قابل ارائه نیست.

وی، گسترش تعاملات و روابط بین مجموعه‌های حوزه و آموزش و پرورش را از اهداف برپایی این نمایشگاه دانسته و اذعان داشت: با برگزاری این نمایشگاه، مجموعه های حوزوی و آموزش و پرورش علاوه بر تبادل اطلاعات و طرح های خود، زمینه‌ای را جهت ارتقاء دانش و تعمیق روابط ایجاد نموده که سبب ارتقاء تربیت دینی در جامعه می‌شود.

دبیر ستاد همکاری های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه ضمن ابراز رضایت از دستاوردهای این ستاد، گفت: هرچند سیر صعودی در انجام این فعالیت‌ها در راستای ارتقاء تربیت‌های دینی مشاهده‌ می‌شود؛ اما این امر قانع کننده نبوده و باید افزایش یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود کیفیت بخشی به فعالیت‌ها را از اولویت‌های کاری این ستاد برشمرد و ابراز داشت: در راستای افزایش کیفیت دستاورد‌ها، شاید در آینده این نمایشگاه‌ها بجای سالانه، هر دو سال یکبار برگزار شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوعلم در پایان خاطر نشان ساخت: در این نمایشگاه 31 کمیته استانی، 8 مجموعه آموزشی و پرورشی، 11 مجموعه حوزوی و 10 موسسه و مرکز فعال در زمینه ‌های آموزشی و پرورشی، دستاوردهای خود را به نمایش گذاشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha