شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024

سفیر استرالیا در ایران به همراه امام جماعت یکی از مساجد بزرگ شهر سیدنی از کتابخانه بزرگ حضرت آیت الله مرعشی نجفی(ره) بازدید کرد.

شیخ جهاد اسماعیل، امام جماعت یکی از مساجد بزرگ شهر سیدنی استرالیا در حاشیه بازدید از کتابخانه حضرت آیت الله مرعشی نجفی(ره)، در گفت و گو با خبرنگار مرکز خبر حوزه، گفت: قسمت های مختلف این کتابخانه بسیار جالب بود، اما نسخه‌های خطی موجود در آن و نیز نحوه نگارش این نسخ توسط بزرگان در طول تاریخ، مرا بسیار شگفت زده کرد.

وی، نقش چنین کتابخانه هایی در سطح جهان اسلام را بسیار خوب و اثرگذار توصیف کرد، و خاطرنشان ساخت: وجود چنین کتابخانه هایی می تواند باعث تبادل افکار و دیدگاه‌های فرهنگی پیروان ادیان مختلف با مسلمانان شود.

این امام جماعت مسجد بزرگ سیدنی ادامه داد: این گونه مراکز علمی کمک می کند تا فرهنگ اصیل اسلام به نسل های بعد منتقل شود، علاوه بر آن می توان این امر را یکی از بهترین راه های تبلیغ و گسترش دین اسلام دانست.

وی که مدیریت یک هفته نامه اسلامی در کشور استرالیا را هم عهده‌دار است، در مورد وضعیت مسلمانان در کشور استرالیا، بیان داشت: وضعیت مسلمانان استرالیا به دلیل سیاست چند فرهنگی اعمال شده توسط دولت ، مطلوب است، و همین امر موجب برقرار ارتباط مسالمت آمیز بین پیروان ادیان مختلف در این کشور شده است.

 آقای مارتینز، سفیر استرالیا در ایران نیز، در این بازدید، گفت: بازدید از این کتابخانه بزرگ در راستای مبادله فرهنگی بین دو کشور ایران و استرالیا مفید و مؤثر خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha