جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024

به همت واحد قرآنی مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان، سلسله مسابقات تفسیر قرآن کریم با نام تطهیر(1) در این مرکز برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس استان‌های مرکز خبر حوزه، حجت‌السلام ناصری با بیان اینکه فهم کلام وحی به عنوان اصیل‌ترین منبع اسلامی از ضروریات هر طالب علمی است، گفت: شناخت واقعی قرآن جز از تدبر و ژرف اندیشی در آیات کریمه آن و رجوع به مفسران حقیقی قرآن یعنی اهل‌بیت پیامبر(ص) و شاگردان راستین مکتب ایشان مقدور نیست.

وی هدف از برگزاری این مسابقات را ترویج فرهنگ تفسیر خوانی در حوزه و اشاعه روحیه تلاش وتدبر برای فهم درست و عمیق قرآن، عنوان نمود و گفت: این مسابقات هر شش ماه یک بار در سه سطح بر مبنای تفاسیر و منابع معتبر دیگر برگزار می‌گردد.

بر اساس این گزارش، در سطح اول (طلاب پایه 1 تا 3) از سوره بقره تفسیر نمونه، سطح دوم (طلاب پایه 4 تا 9) از قاموس قرآن اثر سید علی اکبر قرشی از ابتدا تا آخر حرف خاء و در سطح سه (طلاب پایه 10 به بالا) از سوره بقره تفسیر مجمع البیان آزمون گرفته می‌شود.

مدیر واحد قرآنی مرکز مدیریت  اصفهان خاطرنشان ساخت:‌ به نفرات برتر این مسابقه،‌ جوایزی چون، کمک هزینه حج عمره، زیارت عتبات عالیات و سوریه و... اهدا می‌گردد.

وی افزود: مرحله نخست مسابقات، جمعه 16 مهر 1389 از ساعت 8 تا 10 صبح در مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان و به صورت تستی برگزار  می‌گردد.

خاطرنشان می‌شود، طلاب علاقه‌مند برای نام‌نویسی، می‌توانند تا تاریخ 8/7/89 همه روزه از ساعت 10 الی 14 به واحد قرآنی معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه اصفهان واقع در خانه وثیق مراجعه نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha