چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024

معاون تربیتی جامعه الزهراء گفت: اگر دیروز علیه کسانی همچون سلمان رشدی که به قرآن و پیامبر اهانت کردند حکم الهی اجرا می شد، امروز شاهد این قرآن سوزی و اقدامات وقیحانه صهیونیست ها نبودیم.

حجت الاسلام احمد شیخ بهایی در گفت وگو با مرکز خبر حوزه، با اشاره به اهانت اوباش صهیونیستی به قرآن کریم در مقابل کاخ سفید اظهارداشت: اینگونه اقدامات اولین کار آنها نیست و آخرین آن نخواهد بود، مهم این است که مسلمانان جهان حساسیت را حفظ کنند و نشان دهند که نسبت به این مسئله به جوش و خروش آمده اند.

*صهیونیزم با اساس دین مشکل دارد

وی افزود: صهیونیزم بین الملل با اساس دین اسلام مشکل دارند و مشکل آنها یک برگ کاغذ، ضریح، حرم یا تصویر پیامبر نیست که به آن اهانت می کنند و آنها را تخریب می کنند، مشکل آنها اساس دین اسلام است.

این استاد حوزه تصریح کرد: آنچه در این راه مزاحم آنها است اسلام است؛ آن هم نه اسلام مطلق بلکه اسلامی که با انقلاب اسلامی ایران زنده شده یعنی اسلام ناب؛ که در مقابل اسلام آمریکایی به حق قد علم کرد و مقابل آن ایستاد و امروز مردم دنیا به خوبی فرق این دو را تشخیص دادند و اسلام آمریکایی را بازیچه ای در دست سلطه طلبان می دادند.

*دولت های اسلامی بیدار شوند، دشمن شمشیر را از رو بسته است

حجت الاسلام شیخ بهایی خطاب به کشورهای اسلامی و عربی تاکید کرد: امروز باید از غفلت بیدار شد چون دشمنان اسلام شمشیر را از رو بسته اند و برای آنکه حساسیت جهان اسلام را نسبت به مسئله دین و اسلام کمرنگ کنند و اسلام را از بین ببرند قدم به قدم شروع کردند.

وی تصریح کرد: توهین به مقدسات اسلامی از حمله به قدس و بیت المقدس و از زمانی که سلمان رشدی آن کتاب را می نویسد و کارکاتوریست هلندی تصویر پیامبر را به شکل موهن ترسیم می کند آغاز شده و امروز به مسئله مبارزه با حجاب در غرب و کشته شدن خانم مروه شروینی در آلمان و قرآن سوزی رسیده است.

*به سراغ ادیان دیگر نیز می روند

معاون تربیتی جامعه الزهراء با اشاره به وظیفه علمای سایر ادیان جهان در برابر اهانت به قرآن کریم اظهارداشت: علمای سایر ادیان باید توجه داشته باشند که این اهانت، صرف مبارزه با قرآن کریم نیست آنها با معنویت و دین مشکل دارند، اگر امروز قرآن آتش می زنند به قطع فردا به سراغ کتاب های دینی آنها می روند چون آنها به دنبال جنگ مذهبی هستند همه باید نسبت به این مسئله حساسیت نشان دهند و نگذارند حریم ها شکسته شود.

حجت الاسلام شیخ بهایی ادامه داد: امروز وظیفه مسلمانان حفاظت از اصل دین و آمادگی در برابر هجمه های دشمنان است.

*علمای اسلام با تدبیر عمل کنند

وی تاکید کرد: علمای اسلام در مقابل این گونه حرکات با تدبیر و دقت عمل داشته باشند و وحدت را در جامعه اسلامی حفظ کنند و اختلاف نظرها و اختلاف سلیقه ها را به دعوا و نزاع تبدیل نکنند و بیداری عمومی ایجاد کنند و مردم را از نقشه های دشمنان مطلع گردانند.

معاون تربیتی جامعه الزهراء تصریح کرد: ملت های اسلامی باید وظیفه خود را بشناسند و منتظر دولت ها نباشند، چون برخی از آنها به فکر منافع، مقام و جایگاه خود هستند و برخی دست نشانده غرب می باشند و هرگز موضع نمی گیرند.

*سازمان کنفرانس اسلامی این اقدام را محکوم کند

وی اقدام کنفرانس اسلامی علیه این اهانت را بسیار موثر دانست و بیان داشت: کنفرانس اسلامی می تواند اقدام موثری داشته باشد و همه کشورهای اسلامی را متفق کند و همگی این اقدام وقیحانه را محکوم کنند.

معاون تربیتی جامعه الزهراء ادعای حقوق بشر را بازیچه سیاست مداران دانست و گفت: آنها به دنبال سوء استفاده از عنوان حقوق بشر هستند و هر جا که منافعشان به خطر بیفتد مستمسک حقوق بشر می شوند تا نجات یابند و هرجا که در مقام حمله و هجوم قرار گرفتند همه حرف های خود را فراموش می کنند.

وی افزود: در جریان حمله آمریکا به عراق از بمب های ده تنی استفاده شد و کسی دم از اقدامات ضد بشری آمریکا نزد ولی در همین جنگ زمانی که خلبانان آمریکایی اسیر شدند مصاحبه با آنها را ضد حقوق بشر دانسته و اعتراض کردند و در رسانه های خود به شانتاژ خبری پرداختند.

این استاد حوزه در پایان خاطرنشان کرد: بازی با عنوان حقوق بشر، ابزاری است که امروز در دست استکبار قراردارد و هیچ چیزی به جز رسیدن به اهداف سلطه و تسلط بر عالم برای آنها مهم نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha