شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حسین نژاد -  بروجن

حوزه / اقدام سلمان رشدی ادامه راه اسلام هراسی غرب بود ، حرکتی که بعدها ، با تولید فیلم های ضد اسلامی، قرآن سوزی، راه اندازی گروهک های افراطی و انتشار کاریکاتورهای موهن ادامه یافته است.

حجت الاسلام غلامعلی حسین نژادیان، در گفتگو با خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به صدور فتوای تاریخی امام خمینی(ره) علیه سلمان رشدی مرتد اظهارداشت: 25 بهمن ماه، سالروز صدور فتوای تاریخی امام خمینی علیه نویسنده هتاک و مورد حمایت غرب به ساحت مقدس دین اسلام و پیامبر عظیم الشان مسلمین است.

وی افزود: احمد سلمان رشدی، نویسنده هندی‌الاصل که در انگلستان تحصیل کرد و به تبعیت این کشور درآمد، در سال 1367 با انتشار کتاب موهن «آیات شیطانی» تحت تاثیر القائات دولت‌های استعماری غرب،‌ موجی از انزجار و اعتراضات مسلمانان را برانگیخت.

حجت الاسلام حسین نژادیان بیان داشت: وی در این کتاب با حمله به پایه‌های اعتقادی و ایمانی مسلمانان و با تمسخر و استهزاء و توهین به مقدسات اسلامی و قرآن کریم و حضرت رسول اکرم صلی‌الله و علیه و آله، قصد داشت با وهن پایه‌های دین و مذهب، زمینه‌های نفوذ انقلاب اسلامی و بازیافت هویت اسلامی در میان جوامع مسلمان را سد نماید.

امام جمعه بروجن، افزود: دولت‌های غربی گمان می‌کردند با حمله به اسلام به عنوان سرچشمه مقاومت ملت‌های مسلمان، می‌توانند ناکامی‌های خود در عرصه میدان نبرد و رویارویی مستقیم با مظهر مقاومت ملت‌های مسلمان یعنی جمهوری اسلامی ایران را جبران نمایند، از این رو با پروبال دادن به نویسنده‌ای ناشناخته و نامتعادل، وی را تشویق به اهانت به مقدسات اسلامی نمودند، غافل از اینکه این توطئه نیز با هوشمندی و شجاعت امام خمینی(ره) تبدیل به سلاحی علیه خود آنان می‌گردد و به استیصال هرچه بیشتر آنان می‌انجامد.

وی  تصریح کرد: این اقدام سلمان رشدی ادامه راه اسلام هراسی غرب بود ، حرکتی که بعدها با ایجاد جنگ علیه ایران به عنوان منادی اسلام ناب،تولید فیلم های ضد اسلامی، قرآن سوزی، اشاعه بی بند و باری، راه اندازی گروهک های افراطی و تندرو به نام مسلمین، تحریم و توطئه فروش نفت ارزان ادامه یافته است.

استاد حوزه چهار محال و بختیاری، با بیان اینکه  اقدام موهن اخیر نشریه «شارلی ابدو» در پاریس هم از جمله این تحرکات است، تصریح کرد: کسانی که پشت صحنه این اقدامات قرار دارند، دنباله‌‌رو سلمان رشدی هستند که می‌خواهند اسلام هراسی را ترویج کنند؛ ولی با رشد آگاهی‌های مردم نسبت به اسلام حتی در اروپا و آمریکا و با دفاع جانانه‌ای که امام خمینی(ره) با فتوای تاریخی خود از پیامبر گرامی اسلام(ص) کرد، این تلاش‌های مذبوحانه راه به جائی نخواهد برد.

وی، تضعیف دین و ایمان مردم مخصوصا جوانان، جلوگیری از گسترش اسلام و پیام های انقلاب در سراسر جهان،ایجاد جنگ مذهبی در بین مسلمانان و ادیان الهی و ضربه زدن به روحیه مسلمانان با محوریت کشور ایران را از جمله اهداف شوم دشمن در ایجاد این فتنه ها اعلام کرد .

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
    0 0
    بن سلمان نسبت به پیشرفت علمی جوانان ایرانی حسادت میورزد.اوبه پول هایش می نازد که صاحبش آمریکاست. مابه تعصب و عبرت و همبستگی وجوانانمان میسازیم قدر جوانان را بدانیم.