شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام رفیعی

زمانی که سلمان رشدی به پیامبر (ص) توهین کرد امام(ره) حفظ اسلام را برحفظ مصالح کشور مقدم دانستند و حکم تاریخی را ایراد کردند و کشتن او را برهر مسلمانی واجب دانستند و این بیانگر اهمیت موضوع در نظر ایشان می باشد.

به گزارش خبر گزاری حوزه ، حجت‌الاسلام والمسلمین  ناصر رفیعی، در جمع روزه داران مسجد مدرسه علمیه آیت الله العظمی گلپایگانی گفت : معرفت و شناخت، یکی از وظائف درعصر غیبت حضرت ولیعصر (ع) است، بنابراین لازم است انسان مومن هر چیزی که پیش خدای متعال محترم را بشناسد و حرمت آن را نگه دارد .

وی با اشاره به توهین به مقدسات اسلامی از سوی وهابیت افزود: توهین به مقدسات در حقیقت بی احترامی به خدا و رسول خداست که در دین بسیار از آن نهی شده است .

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به حدیثی از حضرت امام جعفر صادق (ع) که فرموده است پنج چیز احترام آن پیش خالق هستی ضروری است و هر کسی احترام آنها را نگه ندارد در حقیقت به خدا بی احترامی کرده است بیان داشت:  احترام به پیامبر (ص)، اهل بیت (ع)، قرآن کریم،کعبه و مسلمان مومن بر هر مسلمانی واجب و ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در ادامه رفتار توهین آمیز به مقدسات اسلام را دور از انسانیت عنوان کرد و حکم تاریخی  بیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بر ارتداد و قتل سلمان رشدی را در دفاع از مقدسات و پیامبر اکرم  (ص) ارزشمند  دانست و برضرورت تاسی از این آرمان  تاکید کرد .

 عضو هیئت علمی جامعة المصطفی با بیان این که از نگاه امام خمینی (ره) حفظ اسلام و ارزش های مکتب اهل بیت (ع) برهر چیزی حتی بر حفظ ارتباط دیپلماتیک با کشورها مقدم تر بود گفت: زمانی که سلمان رشدی به پیامبر (ص) توهین کرد امام(ره) حفظ اسلام را برحفظ مصالح کشور مقدم دانستند و حکم تاریخی را ایراد کردند و کشتن او را برهر مسلمانی واجب دانستند و این بیانگر اهمیت موضوع در نظر ایشان می باشد.

حجت الاسلام  والمسلمین رفیعی با بیان این که مسلمانان در حفظ و حراست از خانه خدا، یعنی کعبه لازم است تلاش  کنند اظهار داشت : کعبه مهمترین پایگاه جهان اسلام به شمار می رود و لحظه ای از این پایگاه با عظمت نباید غفلت ورزید و این وظیفه مسلمانان است که نگذارند این پایگاه خالی بماند  .

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه داشتن نیت پاک و خالص را جزو ارکام مهم قبولی عمل دردین اسلام برشمرد و افزود: اسلام بر داشتن نیّت خالص بسیار تاکید کرده است که البته در ادیان دیگر این قضیه برعکس است .

وی ابراز داشت : عمل بدون نیت و یا حتی با نیت غیر خدایی هیچ ارزش و اعتباری در پیشگاه خدای متعال ندارد.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی گفت : هرچه برای غیر خدا باشد ازبین رفتنی است جز عملی که به رضایت  خدا باشد، زیرا  اسلام به دنبال انگیزه های شخصی و فردی نیست و آنچه برای دین بیشتر ارزش و هویت دارد نیّت است.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی  افزود: در روز قیامت هر کسی که نیت او خالص و دارای نیت و قلب سلیم باشد از نجات یافتگان است، زیرا نیت پاک است که انسان را از گذشته به آینده متصل می کند .

وی نداشتن  نیت خالص و نبود انگیزه الهی در اعمال را یکی از موانع استجابت دعا دانست و اظهار داشت : اگر نیت خالص باشد شهادت برای او از عسل هم شیرین تر می شود  و دفاع از حریم ولایت را یک افتخار می داند و برای رسیدن به فیض  شهادت و قُرب الهی، مسابقه می گذارد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha