شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت‌الله علما

امام جمعه کرمانشاه گفت: استکبار جهانی اسلام را مخالف اهداف و مقاصد شوم خود دانسته و در صدد است به آن ضربه وارد کند که اهانت به مقدسات از جمله آن است.

آیت الله مصطفی علماء، در گفتگو با خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مناسبت سالروز صدور فتوای تاریخی امام خمینی(ره) علیه سلمان رشدی مرتد، اظهارداشت: قطعا اینگونه حرکات تنها مربوط به برهه ای از  زمان نبوده و شامل همه زمان ها می شود و حکم اعدام سلمان رشدی درس عبرتی برای هتاکان است.

وی خاطرنشان کرد: اسلام دین جامعی است که برای همه ابعاد زندگی برنامه دارد و از طرفی بر حمایت از مظلوم و عدالت تکیه دارد که این عوامل با  اهداف ستمگران در تضاد است؛ لذا از همان دوران اولیه اسلام، ظالمان به مبارزه با آن پرداختند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه ادامه داد: در عصر کنونی نیز ، استکبار جهانی اسلام را مخالف اهداف و مقاصد شوم خود دانسته و در صدد است تا هرطوری که می تواند به آن ضربه وارد کند که اهانت به مقدسات از جمله آن است.

آیت الله علما، با بیان اینکه تمام اقدامات علیه اسلام ، سازمان یافته و از سوی اتاق فکر استکبار به محوریت رژیم صهیونیستی انجام می شود، بیان داشت: پروژه اهانت به مقدسات، در تلاش است تا به هر نحوی که شده هیمنه اسلام را بشکنند لذا هر چند وقت یکباری  به مسلمین و مقدسات آنها اهانت می کنندو در همین راستا نیز عده ای در دفاع به پا خاسته و همین روال ادامه می یابد تا زمانی که این مهم در جهان توسط استکبار عادی و بی اهمیت تلقی شود؛ لذا باید مسلمین و علمای اسلام قاطعانه در برابر این حرکات ایستادگی نمایند.

امام جمعه کرمانشاه، خاطرنشان ساخت: در باره سلمان رشدی، جبهه استکبار فکر می کرد ضربه سهمگینی به بدنه اسلام وارد کرده است؛ ولی اقدام شجاعانه و قاطع امام خمینی(ره) ضربه ای با قدرت چند برابر به جبهه استکبار وارد کرد.

وی در پایان با تاکید بر هوشیاری همه مسلمین، خاطرنشان ساخت: همه بایدبرای دفاع ازدین  در شرایط امروز، نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا را الگو قرار داده و مخاطبان خود را به فراگیری آموزه های اسلامی از طریق منابع اصلی دعوت کنیم.

انتهای پیام313/18

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha