دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی ، با تاکید بر لزوم تکریم و تجلیل از محدثان شیعی گفتند: علوم و احادیث شیعه هویت اصلی ، حوزه ها و علمای دین می باشد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید پیش از ظهر امروز، طی سخنانی در دیدار اعضای شورای سیاست گذاری کنگره بزرگداشت شیخ عباس قمی با اشاره به مطلب فوق خاطر نشان کردند:تعظیم و  تجلیل از محدثین بزرگوار همچون مرحوم شیخ عباس قمی که در راستای حفظ و انتشار احادیث و معارف اهل بیت (ع) زحمات بسیاری را متحمل شده اند، در واقع تجلیل از اهل بیت (ع) و گرامیداشت هویت دینی و مذهبی ماست.

ایشان با تاکید بر لزوم تبیین هرچه بیشتر علوم و معارف اهل بیت (ع) برای مردم به ویژه نسل جوان اظهار داشتند:ما باید تلاش کنیم که قرآن، نهج البلاغه ، صحیفه سجادیه و کتب مقدس حدیثی و ادعیه ای همچون مفاتیح الجنان را در جامعه معرفی کنیم .

*اگر کاری نکنیم، مسئولیم!

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی همچنین افزودند: این که شما در همایشی دارید از شخصیت بزرگواری همچون محدث قمی تجلیل می کنید، حرکت واقعا ارزشمندی است و باید توجه داشت که این بزرگان بیش از هر کس دیگری سزاوار هستند که برای آن ها مراسم تجلیل و همایش ها برگزار شود و اگر ما این کار ها را نکنیم، مسئول هستیم .

*شیخ عباس قمی مورد عنایت اهل بیت (ع) بوده است

ایشان با اشاره به این که تجلیل از مرحوم شیخ عباس قمی، تجلیل از یکی از شاگردان امام زمان (عج) و خادمان مکتب اهل بیت (ع) می باشد، ابراز داشتند: بی شک شیخ عباس قمی مورد عنایت اهل بیت (ع) بوده است که توانسته این همه آثار ارزشمند و فاخر را از خود به یادگار بگذارد

*محدثین قم، حافظان دین بوده اند

این مرجع تقلید همچنین با بیان این که محدثین مدفون در قم، حافظان دین و مایه عظمت و افتخار این شهر مقدس بوده اند، گفتند: هدف از این همایش باید این باشد که راه و خط شیخ عباس قمی که همانا خط و راه ائمه اطهار(ع) است، به خوبی در جامعه معرفی شود.

*ضرورت معرفی محدثان شیعه به جامعه

ایشان در ادامه با بیان این که کتب برجای مانده از محدث قمی همچون مفاتیح الجنان ، سفینه البحار، منتهی الآمال و ... واقعا ارزشمند و مایه افتخار است، بیان داشتند:مردم و طلاب باید این گونه شخصیت های بزرگواری که عمر خود را در راستای انتشار علوم اهل بیت (ع) گذاشته اند به درستی بشناسند، اما متاسفانه وضعیت به گونه ای است که امروز علوم حدیث تا حدودی مورد غفلت واقع شده است و لذا همه ما باید بکوشیم که بیش از این ها به این علوم و محدثان بزرگوار بها داده شود.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی خاطر نشان کردند: اگر محدثین مدفون در قم نبودند، ما امروز با کمبودهای بسیاری مواجه بودیم .

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha