سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
کد خبر: 242220
۲۴ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۵

بر اساس آمارهای رسمی،تا چند سال آینده شاهد اکثریت مسلمانان در بسیاری از کشورهای غربی خواهیم بود؛واقعیتی که سیاستمداران غربی را به وحشت انداخته است.نوشتار زیر با اشاره به برخی رویدادهای مرتبط که در رسانه ها نیز منتشر شد،به بررسی رفتار غربی ها با این موضوع پرداخته است.

مطبوعات ورسانه های مختلف اروپایی و بخصوص انگلیسی در سالهای گذشته نسبت به گسترش اسلام و ضرورت مقابله جدی با آن، هشدارهای بسیاری را در غالب تیترها و گزارشات رسانه ای منتشر ساخته اند. ودر این میان تلاش نمودند که با تمام توان از توسعه دایره نفوذ اسلام در غرب بکاهند. اما هرچند درمیان غربی ها شاید افراد زیادی وجود داشته باشند که با اعتماد نسبت به اطلاع رسانی های هدفمند رسانه های قدرت و معروف صهیونیستی، تحت تأثیر جهت دهی های  ضد اسلامی قرار می گیرند، از آن سو نباید تأثیر ونفوذ اسلام ومبانی اصیل آن را درعمق کانون های فعالیتهای ضد اسلامی نادیده گرفت.

در هفته های گذشته روزنامه های انگلیسی موضوع اسلام آوردن "لارن بوث" خواهر زن تونی بلر را بارها مورد نقد وبررسی قرار دادند، واز آنجایی که این اقدام برای آنان بسیار گران به شمار می رفت، تلاش نمودند تا با دادن هشدارهایی جدتی تر، دولتمردان را برای پیدا نمودن راه حلی اساسی برای مقابله با گسترش اسلام در غرب، ترغیب نمایند.

"لارن بوث" 43 ساله که چندی پیش با اعلام رسمی مسلمان شدنش موجی را در رسانه ها ایجاد نمود، خواهر ناتني "چري بلر" همسر "تونی بلر" است. وی در کنفرانس جهانی صلح و وحدت که چندی پیش در لندن برگزار شده بود، در حضور هزاران تن از شرکت کنندگان در این کنفرانس، طی سخنانی رسما مسلمان شدنش را اعلام نمود. امری که سبب شد مطبوعات انگلیسی بلافاصله عکس العمل نشان داده و بر مواضع قبلی خود تاکید کنند. که درهمین راستا روزنامه "دیلی میل" در تیتر خود نوشت:" او(بوث) تنها یکی از تعداد روبه افزایش زنهای معروف انگلیسی است که به اسلام روی آورده ومسلمان شده اند".

نمونه دیگری را که می توان از زنهای معروف انگلیسی که اخیرا به اسلام گرویده اند، نام برد "کریستین باکر" 43 ساله ومجری شبکه "MTV" است که علی رغم اینکه از یک زندگی مرفه غربی برخوردار بود،اما درخصوص انگیزه های مسلمان شدنش اظهار داشت:"در جوامع غربی علی رغم اینکه همه چیز آزاد است،اما سطحی است".

وی در ملاقات با "عمران خان" ورزشکار معروف پاکستانی در سال 1992  به اسلام ترغیب شد و با پذیرفتن دعوت وی،با سفر به پاکستان، و با تأثیر گرفتن  از جو روحانی وگرم مسلمانان پاکستان می گوید:"من با شخصیتها وستارگان بسیاری ملاقات داشته و گفتگو کرده ام، وبا این وجود در روح خود خلأی را احساس می کردم که حال آن را احساس نمی کنم،و از زمانی که مسلمان شده ام آرامش روان و طمأنینه ای را احساس  می کنم که قبل از این هیچ گاه تجربه نکرده بودم به گونه ای که اکنون زندگی هدف داری را تجربه می کنم".

وی همچنین در ادامه می افزاید:"ما درغرب اکثرا به مسائل سطحی اهتمام داریم، در حالی که اسلام همه را به سوی جلب رضایت خداوند سوق می دهد، وهمه برای رسیدن به مرتبه های معنوی متعالی تلاش می کنند،واین ارزشها باعث می شود که انسان احساس بلند مرتبگی کند".

از سویی دیگر براساس آمارهای منتشر شده توسط منابع رسمی انگلستان، نام"محمد" ازمیان نامهای مختلف در صدر نامگذاری های این کشور قرار گرفته است. روزنامه "دیلی میل" درحالی از این موضوع پرده برداشته است که مرتبه اول ودوم لیست نامگذاری های فرزندان انگلیسی طی 14 سال گذشته متعلق به نامهای"جک" و "هری" بوده است. وجالب تر اینکه در آمار سال 2009  نام "محمد" در حالی جایگاه اول این لیست را به خود اختصاص داده که در سال قبل از آن درجایگاه سوم قرار داشته است.

اما روزنامه معروف "تایمز" با ابراز نگرانی از افزایش جمعیت مسلمانان در انگلیس می نویسد:"بر اساس آمار رسمی، تعداد مسلمانان انگلیس در4 سال گذشته 10 برابر افزایش یافته، و جمعیت مسلمانان با افزایش 500 هزار نفری ،به تعداد 4 میلیون و 400 هزار نفر رسیده است".

همچنین این روزنامه در گزارش قبلی خود اعلام کرده بود که بر اساس آمار منتشر شده توسط دفتر آمارملی انگلیس، تعداد مسلمانان در جامعه انگلیس روبه افزایش است، واین در حالی است که بر اساس همان آمار تعداد مسیحیان رو به کاهش است. و بر اساس آخرین سرشماری ها تعداد مسلمانان در انگلیس ازعدد 1.087.000 نفر درسال 2004  به عدد 2.400.000  در سال 2008  افزایش یافته است.

آنچه ذکر شد تنها بخشی از آمارهای مربوط به حضور روزافزون مسلمانان در جوامع غربی است که سبب شده در ساختار جوامع غربی آثار مهمی را برجای بگذارد، امری که راستگرایان افراطی غرب نه تنها آن را برنمی تابند، بلکه برای مقابله با آن، رسانه های خود را بسیج نموده اند، تا با ارائه گزارشات وآمارها ونظرسنجی ها رسانه ای مختلف، با بزرگنمایی موضوعاتی چون اسلام دین افراطی گری است و اینکه در اسلام حقوق زن پایمال می شود وزنها از حقوق برابر با مردان برخوردار نیستند، غربیها را علیه اسلام تحریک وشرایط زندگی را برای مسلمانان سخت نمایند.

رنج های مسلمانان در اروپا خود موضوعی است که مستلزم تدقیق و نوشتار خاص خود می باشد،چرا که اقلیتهای مسلمان درغرب با توجه به موج فزاینده "اسلام ستیزی" با مشکلات روبه افزایشی روبرو هستند،امری که ایجاب می کند همکاران رسانه ای ما اعم ازروزنامه نگاران و نویسندگان وبرنامه سازان در اقصی نقاط جهان اسلام با احساس مسئولیت وهمگرائی بیش از پیش آن را مورد توجه قرار داده و درمقابل این موج فزاينده سدی عظیم بنا کنند. چرا که به تعبیرعبدالباری عطوان هر گونه انتقاد به يهود "يهودي ستيزي" به شمار مي رود، وهرگونه تهاجم به سياه پوستان اوج نژادپرستي خواهد بود، ودراين بين هرگونه تطاول و تهاجم نسبت به اسلام ومسلمين "آزادي بيان"ناميده مي شود! واين همان حقيقت تلخ است!

امروزه در جهان، حقوق بشر مبدل به اهرمی شده که دولتهای استکباری، برای وارد کردن فشار به کشورها مورد استفاده قرار می دهند. و از آنجایی که لابی های صهیونسیتی، اسلام و مسلمانان را معارض اصلی موجودیت جعلی رژیم خود در سرزمین فلسطین می دانند، بشر وحقوق او را مستمسکی قرار داده اند تا در تمام جهان و تحت بهانه های مختلف چهره اسلام و مسلمانان را نزد جهانیان تخریب نمایند. وجالب توجه اینکه درسطح بين الملل قوانيني وجود دارد كه "يهودي ستيزي" و "هولوكاست" را جرم دانسته و براي آن مجازاتهايي تعيين كرده است، در حالي كه هيچ قانوني وجود ندارد كه "اسلام ستيزي" را جرم قلمداد كند.

درنهایت "اسلام ستیزی" و"اسلام هراسی"هایی که رسانه های غربی با عنایت وحمایت سردمداران خود به راه انداخته اند،مسئله جدیدی نیست هرچند لباس جدیدی به تن کرده باشد. ودر عمق تاریخ جنایتهای بزرگتر و بیشتری از سوی بدخواهان در حق اسلام ومسلمانان روا داشته شده است.اما همان غربی ها، غافلند که قوام ودوام اسلام به  شخص نیست بلکه به مبانی عمیق و ارزشهای والای انسانی است که هرنامسلمانی را می تواند به خود ترغیب کند، واین تلاشها بدون شک ازعمق نفوذ اسلام در دلهای انسانهای آزاده نخواهد کاست.

واین پایان ماجرا نیست!

*محمد امین بنی تمیم

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha