یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024

روحانیت در مقابله با شبهات و فرقه های باطل از جمله وهابیت رسالت سنگینی بر عهده دارد و باید بتواند جلوی بدعت ها را در جامعه اسلامی بگیرد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی، پیش از ظهر امروز طی سخنانی در جمع طلاب مشهدی با اشاره به مطلب فوق تصریح کردند: در دنیای کنونی روحانیت و حوزه ها باید به خوبی متوجه مسئولیت سنگین خود باشند و از حدود اعتقادی مردم به خوبی حفاظت کنند.

ایشان افزودند: روحانیت باید بتواند در سایه قرآن و اهل بیت‌(ع)، مانع از آن شود که معروف در جامعه به منکر و منکر به معروف تبدیل شود.

این مرجع تقلید همچنین با تاکید بر این که همه ما باید در خط اهل بیت (ع) به وظیفه اسلامی خویش عمل کنیم، ابراز داشتند: مکتب تشیع گنجینه ها و افتخاراتی دارد که مذاهب دیگر فاقد آن هستند لذا ما باید قدردان این مکتب باشیم و در راه دفاع از آن تلاش نماییم.

ایشان در ادامه با تاکید بر اهمیت فوق العاده مساله غدیر و ولایت، گفتند: انسان هر چقدر راجع به غدیر و ولایت سخن بگوید و کتاب بنویسد، باز هم کافی نیست؛ چرا که فضایل امیر مومنان‌(ع) تمام شدنی نمی باشد.

معظم له همچنین با اشاره به کمالات ، فضایل و مراتب معنوی والای امیر مومنان علی (ع) اظهار داشتند: هر چقدر ما به این معارف و کمالات معنوی توجه کرده و به آن ها بپردازیم، به همان میزان نیز بر معرفت مان نسبت به اهل بیت (ع ) افزوده می شود.

ایشان با تاکید بر این که طلاب مشهدی باید قدر فضای معنوی این شهر و همجواری با ثامن الحجج‌(عج) را به خوبی بدانند، بیان داشتند: این که شما در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) به درس طلبگی مشغول هستید و برکات ولایی امام رضا‌(ع) را درک می کنید، توفیقی الهی است که باید قدردان آن باشید و هر چه بیشتر در جهت ارتقای علمی و معنوی خویش بکوشید.

این مرجع تقلید یادآور شدند: آن چه مهم است این که طلاب باید در زندگی و تحصیل خود رضای خدا و اهل بیت‌(ع) را همواره مدنظر داشته باشند و در حراست از معارف ناب تشیع اهتمام بورزند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha