یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024

مسئول پژوهشکده تحقیقات اسلامی سپاه خاطر‌نشان کرد: رسالت امروز روحانیت کنار زدن خرافات از عزاداری ها می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسینی شاهرودی در گفتگو با خبرنگار مرکز خبر حوزه ضمن تاکید بر لزوم معرفی اسلام ناب به جامعه از سوی حوزه های علمیه، ابراز داشت: در رابطه با عزاداری ها همواره در طول تاریخ یک سری بدعت ها و خرافات در آن ها رسوخ کرده است و آنچه مهم می‌باشد این است که حوزویان این بدعت ها را شناسایی کرده و آن ها را از ساحت عزاداری حسینی بزدایند.

وی افزود: این که اساسا چه چیزی در عزاداری ها بدعت و خرافه است و چه چیزی نیست، کاری است که حوزویان و علما باید به دقت آن را اعلام کرده و جامعه را در این زمینه هدایت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی همچنین تاکید کرد: این که حوزه وارد عرصه مقابله با بدعت های عزاداری ها شود، قطعا تاثیر گذاری اش بسیار بالاست و لذا ضروری است که حوزه، فرهنگ صحیح عزاداری را به جامعه نشان دهد.

*الگوهای خوب را هم معرفی کنیم

وی در ادامه سخنان خود به نکته ظریفی اشاره کرد و گفت: درست است که ما باید نسبت به عزاداری ها و به ویژه نوحه و مراثی مداحی ها نگاه نقادانه داشته باشیم، اما لازم هم است که علاوه بر این کار نوحه های خوب را معرفی و ترویج کنیم و راه و شیوه درست و صحیح را نشان دهیم تا جامعه دارای الگوهای مناسب در این زمینه باشد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha