یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
کد خبر: 245153
۱۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۵:۴۲

در سالروز شهادت هشتمین پیشوای شیعیان جهان، حضرت علی بن موسی الرضا‌(ع)، قم یکپارچه سیاه‌پوش و غرق در ماتم و عزاست.

به گزارش مرکز خبر حوزه، امروز زائران و مجاوران حرم مطهر و ملکوتی حضرت فاطمه معصومه‌(س)، هم ناله با مشهد الرضا‌(ع) و همنوا با همه شیعیان و محبان اهل بیت‌(ع) در سراسر جهان، در سوگ هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، علی بن موسی الرضا‌(ع) گریستند.

شیعیان و ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت در قالب هیئت‌های مذهبی و دسته‌های عزاداری با حضور در بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه‌(س) در غم شهادت حضرت ثامن الحجج‌(ع) بر سر و سینه زنان اشک ماتم ریخته و این مصیبت عظما و جانکاه را به کریمه اهل بیت‌(ع) تسلیت گفتند.

بیوت مراجع عظام نیز همنوا با دلسوختگان و عاشقان امامت و ولایت، همچون سنوات گذشته با برپایی مجالس حزن و اندوه در عزای شهادت غریب الغرباء علی بن موسی‌الرضا‌(ع) غرق در عزا و ماتم بود.

در این مجالس که با حضور فضلاء، روحانیون، اساتید، طلاب و عموم عزاداران رضوی برگزار گردید، سخنرانان به ذکر فضایل و مناقب و ابعاد شخصیتی امام رضا‌(ع) پرداخته و مداحان و ذاکران اهل بیت‌(ع) در رثای هشتمین اختر فروزان آسمان امامت و ولایت، مرثیه سرایی کردند.

مساجد و تکایای شهر مقدس قم، به ویژه مسجد مقدس جمکران نیز شاهد حضور انبوه مشتاقان اهل بیت‌ عصمت و طهارت‌(ع) بود که با برپایی مجالس سوگواری در غم شهادت هشتمین پیشوای شیعیان اشک ماتم ریختند.

بر پایه این گزارش، امشب نیز مراسم سوگواری ثامن الحجج‌(ع) علی بن موسی الرضا‌(ع) با حضور زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه‌معصومه‌(ع) در حرم مطهر کریمه اهل بیت‌‌(س) برگزار خواهد شد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha