یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با حضور در کتابخانه بزرگ آیت الله العظمی مرعشی نجفی(ره) قم، از بخش‌های مختلف این کتابخانه بازدید کردند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، دکتر حداد عادل، علی مطهری، درایتی، فاطمه رهبر، حجج‌اسلام و المسلمین سیدرضا اکرمی، آشتیانی و نیشابوری، و... عصر امروز با حضور در کتابخانه بزرگ آیت الله العظمی مرعشی‌نجفی(ره)، از بخش‌های مختلف این کتابخانه و مخزن اصلی آن بازدید کردند.

رییس و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس، در ابتدای ورود به کتابخانه با حضور بر سر مزار آیت الله العظمی مرعشی نجفی(ره) برای شادی روح آن مرجع تقلید دعا کردند.

نمایندگان فرهنگی مجلس در ادامه بازدید از قسمت های مختلف این کتابخانه از جمله مخزن نسخ خطی، تالار وراقان، بیمارستان کتاب، قسمت ماکت،موزه لباس های آیت الله العظمی مرعشی نجفی(ره)، میکروگرافی، ریز نگاری، قرنطینه کتاب، آزمایشگاه ویژه آسیب شناسی خطی، آزمایشگاه ویژه نسخه های خطی و اسناد، گنجینه بزرگ نسخه های خطی و ... بازدید کردند.

دکتر حداد عادل رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در سخنان کوتاهی در گفت وگو با مرکز خبر حوزه، اظهار داشت: امیدواریم این نوع بازدیدها باعث شناخت هرچه بیشتر دست اندرکاران امور فرهنگی از مراکز  مهمی چون این کتابخانه باشد.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر این که اقدامات کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی برای تقویت این گونه کتابخانه ها، تا چه میزان است، گفت: قطعا تا هر حدی که بتوانیم در کمیسیون فرهنگی مجلس برای تقویت این گونه مراکز تلاش می کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، افزود: کمیسیون فرهنگی مجلس به این حقیقت اعتراف دارد که تقویت زیرساخت های فرهنگی هر چه بیشتر شود، استحکام مبانی انقلاب و در واقع قوت کشور بیشتر می شود و از این رو تا حدی که توان داشته باشیم، سعی می کنیم  به وظیفه خود عمل کنیم.

وی در مورد اقدامات ویژه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی برای شهر قم هم گفت: شهر قم با توجه به جایگاه ویژه ای که دارد، تمامی کمیسیون های مجلس شورای اسلامی برنامه های ویژه ای  برای آن دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha