شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024

ما در مجالس عزاداری برای اهل بیت(ع) سنگ تمام می گذاریم، اما در مجالس شادی آن ها که باعث شادی شیعیان خواهد شد، توجه کمتری داریم.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین زادهوش، شب گذشته در«نشست علمی-کاربردی تبلیغ ویژه مبلغان هفته وحدت» که به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی که در محل سالن اجتماعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم برگزار شد، اظهار داشت: یکی از ایراداتی که مردم به دستگاه های تبلیغی و سیاست های فرهنگی ما می‌گیرند این است که ما در مجالس عزاداری برای اهل بیت(ع) سنگ تمام می گذاریم، اما در مجالس شادی آن ها که باعث شادی شیعیان خواهد شد، توجه کمتری داریم.

وی افزود: گرچه این حرف ها، گاهی از سوی معاندین و دشمنان ما نیز مطرح می شود، اما حرف درستی است و باید به آن توجه کرد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: برای مثال در ایام رحلت پیامبراکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)، بیش از 2600 مبلغ و یا در ایام ماه محرم الحرام بیش از 9هزار مبلغ، از سوی دفتر تبلیغات اسلامی به نقاط مختلف کشور عظیمت کرده اند، اما در ایام ولادت رسول الله(ص) که چند وقت دیگر خواهد بود، شاید تعداد مبلغینی که قرار است برای امر تبلیغ اعزام شوند به 200نفر هم نرسد، باید قبول کرد چنین اشکالی وجود دارد.

وی ادامه داد: یکی از ایراداتی که از سوی اهل سنت به ما وارد می شود و البته از تصوراشتباه آن ها ناشی می گردد، این است که معتقدند ما شیعیان، به امام علی(ع) بیش از پیامبر اسلام(ص) اهمیت می دهیم، درصورتی که امر خلاف واقع است.

حجت الاسلام و المسلمین زادهوش ابراز داشت: در مقام دفاع از حریم تشیع، گاهی توجه ما به پیامبر اسلام(ص) بسیار زیاد است و این هفته وحدت که میلاد حضرت رسول الله(ص) در آن قرار دارد، فرصت مناسبی است که بیش از گذشته به بیان بزرگی و عظمت پیامبراسلام(ص) بپردازیم و این انتقادهای ناصحیح را از خود دور کنیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha