یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024

مدیر حوزه های علمیه با تاکید بر لزوم تعامل و همدلی موسسات پژوهشی در حوزه، گفت: تعامل و هم اندیشی میان موسسات حوزوی مانع از موازی کاری می شود.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت الله مرتضی مقتدایی ،پیش از ظهر امروز طی سخنانی در دوازدهمین همایش کتاب سال حوزه با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: خرد جمعی و تعامل موسسات پژوهشی حوزه علاوه بر این که مانع از آسیب هایی چون موازی کاری می شود، در تقویت پژوهش و تحقیق در حوزه نیز بسیار موثر است.

وی با تاکید بر این که برگزاری همایش کتاب سال حوزه، اثرات بسیار خوبی برجای گذاشته است، گفت: رشد آثار رسیده به دبیرخانه این همایش بسیار محسوس بوده است، به گونه ای که آثار امسال به نسبت سال گذشته حدود 30 درصد رشد داشته است.

آیت الله مقتدایی همچنین خاطر نشان کرد: تجلیل از مولفین و پژوهشگران در حوزه، یک ضرورت است و برگزاری این همایش در واقع خدمت به وادی علم و عالم می باشد.

*عنایت رهبری به پژوهش در حوزه

وی در ادامه بیان داشت: مقام معظم رهبری در سفر پر برکت اخیرشان به قم، یک نصف روز را به بازدید از نمایشگاه آثار پژوهشی حوزه اختصاص دادند که این خود نشان دهنده عنایت ویژه معظم له به مساله پژوهش در حوزه می باشد.

مدیر حوزه های علمیه، همچنین با تاکید بر این که امروز به لطف الهی ظرفیت های عظیمی در حوزه شکل گرفته است ،گفت: همایش کتاب سال حوزه یکی از بهترین شیوه های تشویق اهل فضل و دانش و مولفین و پژوهشگران و ترویج علم و پژوهش است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک ایام ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) و نیز هفته وحدت تصریح کرد: هفته وحدت یکی از برکات مهم انقلاب اسلامی بوده است، چه آن که حضرت امام (ره) خود منادی وحدت اسلامی بودند.

عضو جامعه مدرسین حوزه همچنین گفت: همه سرچشمه های علم و کمالات از امام صادق (ع) سرازیر شده و پرورش 4 هزار عالم و فقیه به دست ایشان خود مؤید این حقیقت است.

وی ابراز امیدواری کرد: حوزه های علمیه از دریای فضایل و علوم اهل بیت (ع) مخصوصا علومی که از رییس مذهب به دست ما رسیده است، نهایت بهره را ببرند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha