یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
کد خبر: 246343
۱۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۶:۳۳

دبیر ستاد رسیدگی به امور مساجد استان گیلان، مدیریت واحد را لازمه ایفای نقش مناسب مساجد در جامعه عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین گلمیرزاده، در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های مرکز خبر حوزه با اشاره به مطلب فوق تصریح کرد: بررسی ها نشان می دهد که دخالت نهادهای گوناگون در امور مساجد با ایجاد موازی کاری و نیز تداخل در برنامه ریزی، زمینه مشکلات عدیده ای را در این نهاد مقدس ایجاد می کند.

وی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در نشست اعضای خبرگان مبنی بر اینکه مدیریت و اداره امور مساجد از شئون نماینده ولی فقیه در هر استان است، خاطرنشان کرد: ستاد رسیدگی به امور مساجد گیلان از سال 84 با پشتیبانی و تاکید نماینده ولی فقیه در استان پایه ریزی شده و تاکنون نیز به فعالیت های خود ادامه داده است.

 معاون فرهنگی سازمان تبلیغات استان گیلان، همچنین با اشاره به اینکه این ستاد در استان از نهاد هایی همچون سازمان تبلیغات، اداره ارشاد ، اداره اوقاف و امور خیریه ، سپاه قدس گیلان، حوزه علمیه، اداره کل اطلاعات و استانداری تشکیل شده است، افزود: ریاست این ستاد در گیلان برعهده آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه در استان است و در شهرستان ها، نیز ائمه جمعه عهده دار این مسئولیت می باشند.

دبیر ستاد رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه این ستاد از آغاز تاسیس تا امروز بیش از 200 برنامه مصوب در مورد مساجد را حال اجرا قرار داده است، خاطر نشان کرد: بی شک اگر تمام دستگاه های در این ستاد همکاری داشته باشند مشکلات ذکر شده بر مساجد مترتب نخواهد بود.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گیلان یادآور شد:  اگر مساجد از مدیریت واحد برخوردار باشند با انجام نقش مهم خود، تحقق اهداف دینی را در جامعه تضمین می کنند.

وی با بیان اینکه ائمه جماعات مساجد در واقع مدیران این نهاد مقدس محسوب می شوند، ادامه داد: اعلام "14" بند شرح وظایف به ائمه جماعات دومین بخش این برنامه می باشد که طی آن وظایف ائمه جماعات جهت رفع انحرافات، بدعت ها و خرافات و همینطور آسیب شناسی در امور مساجد ابلاغ شده است.

 وی یکی از برنامه های خوب برای از بین بردن شبهات عقیدتی جامعه را تشکیل جلسات پرسمان دینی در مساجد عنوان کرد و افزود: مهم ترین کارکرد جلسات پرسمان دینی این است که زمینه را برای رفع مشکلات اقشار مختلف از جمله جوانان در مساجد فراهم می کند.

 دبیر ستاد رسیدگی به امور مساجد گیلان، گفت: اعضای هیئت امنا در مساجد متشکل از مسئول هیئت امنا، جانشین مسئول هیئت امنا، مسئول فرهنگی، مالی، اجرایی و امور بانوان است که بعد از مراحل بررسی و تایید توسط ستاد، احکام اعضاء برای صدور در اختیار ائمه جماعات قرار داده خواهد شد.

 وی یکی از مشکلات مهم موجود را افکار سنتی حاکم بر جو مساجد عنوان و تصریح کرد: امروز ما نیازمند به افکاری نو و جوان هستیم که البته به منظور و برای متقاعد کردن ائمه جماعات مساجد بحث آموزشی از سوی ستاد در دستور کار قرار گرفته است.

 حجت الاسلام والمسلمین گلمیرزاده در خاتمه کمبود مبلغ در استان را از دیگر مشکلات مهم در مسیر تبلیغ در مساجد برشمرد و خاطرنشان کرد: این مسئله علت اصلی نیمه فعال بودن بعضی از مساجد در سطح استان است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha