شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024

سال یک هزار و سیصد و هشتاد و نه هجری شمسی با همه تلخی ها و شیرینی هایش، با همه تابلوهای زشت و زیبایی که از ما و تاریخ کشورمان برای قضاوت آیندگان به یادگار گذاشت ، واپسین نفس های خود را می کشد.

همان گونه که در بهار، نشانه های شکوفایی و اعتدال طبیعت برصفحه روزگار خود را نمایان می سازد، چه خوب است که در آغاز سال جدید نیز در پرتو تقویت اخلاق ، محبت و معنویت در فضای سیاسی و اجتماعی کشور شاهد شکوفایی اخلاقی و طراوت معنوی در جامعه مان باشیم.

چه خوب و نکوست همان طور که در آستانه سال نو به خانه تکانی و نظافت منازل دنیوی خویش می پردازیم ، به خانه تکانی دل که همان خانه معنوی هر انسانی است نیز پرداخته و تارهای عنکبوتی شیطانی را از درون آن بزداییم.

و باز چه خوب است به ویژه فعالان سیاسی مان در پایان سال جاری ، قبل از هر کس دیگری عملكرد خویش را به نقد کشیده و بدین وسیله تجربه های تلخ و شیرین این سال را آموزه ای برای سال جدید و سال های آینده قرار دهند.

و باز چه خوب است...! بگذریم!

اگر بخواهیم نگاهی گذرا به سال رو به زوالی که چشم به راه آمدن سال جدید دارد، داشته باشیم، باید بگوییم که در سال جاری به رغم اینكه مدام در رسانه ها و تریبون های حاکمیتی و غیر حاکمیتی از لزوم پیوند اخلاق و سیاست دم زده شد، اما متاسفانه شاهد بی اخلاقی های سیاسی فراوانی بودیم.

در این مجال کوتاه تنها می توان اذهان مخاطبان عزیز را به این نکته مهم معطوف داشت که اساس سياست در نظام مقدس جمهوري اسلامي بر اساس نگاه وحياني و سيره معصومين(ع) شکل گرفته است. دقیقا از همین روست که سياست در آموزه هاي انقلاب اسلامي در تعامل شهروندان با يکديگر و شهروندان با دولت و همچنين در عرصه سياست خارجي، متفاوت از الگوي موجود جامعه جهاني است؛ تفاوتی که در وجود عنصر معنویت و اخلاق خود را بیش از پیش نشان می دهد.

باید توجه داشت در شرايط کنوني که بيش از هر زمان ديگري جامعه به آرامش و ثبات نيازمند است، حفظ آرامش جامعه ايماني یکی از مهم ترین بایسته های سیاسی و اجتماعی کشور است که این مهم همواره در طول سال 89 مورد تاکید و خواست رهبر فرزانه انقلاب بوده است. 

در این میان از جمله تلخی هایی که باید در سالی که گذشت به آن اشاره داشت این است که متاسفانه برخی رسانه‌ها به بهانه روشنگری و حتی ادای تکلیف و انشاالله از سر غفلت(!) وارد میدان آسیب زای بی اخلاقی شده و به رونق بازار تهمت و افترا کمک کردند و حال آن که رهبر معظم انقلاب در همین دیدار اخیرشان با اعضای مجلس خبرگان رهبری، حجت را بر همگان تمام کرده و فرمودند: «اين پيام من است، هرگونه هتک حرمت و رفتارهاي غيراخلاقي و توهين آميز، خلاف شرع، مخالف عقل سياسي و ضربه به جمهوري اسلامي است و خداوند را خشمگين مي سازد».

از آن جا که به حق گفته اند آدمی به امید زنده است . در مَخلص کلام این امید را داریم كه ورودمان به سال 90 با روحیه ای سرشار از امید، صفا، صمیمیت، محبت و عشق در ذیل گفتمان انقلاب اسلامی باشد؛ سالی که در راستای تبعیت از پیر فرزانه سفر کرده مان و مقتدای امروز بصیرمان، بتوانیم به حول و قوه الهی شجاعت را با متانت و صداقت را با اخلاق بیامیزیم. انشاالله.

سید محمد مهدی موسوی

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha