چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024

مراسم اختتامیه سال تحصیلی 90-89 مدرسه علمیه موسی‌بن‌جعفر (ع) قم با حضور بیت حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی و اساتید و طلاب این مدرسه برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام سیدعبدالله میرشفیعی در این مراسم با تأکید بر نخبه‌پروری در حوزه‌های علمیه، گفت: مدارس علمیه باید به امر نخبه‌پروری اهتمام داشته باشند تا بتوانند عالمانی فرزانه به جامعه عرضه نمایند و این مهم در سایه کوشش طلاب در عرصه‌های علمی حاصل می‌شود.

وی با اشاره به راهکارهای موجود در این زمینه افزود: طلاب علاوه بر این که در عرصه علمی تلاش می‌کنند باید به مسائل روز جامعه نیز آگاه باشند و رخدادهای جهان را رصد نمایند.

*پیروی از ولایت فقیه رمز موفقیت طلاب

مدیر مدرسه موسی‌بن‌جعفر(ع) پیروی از ولایت فقیه را رمز موفقیت طلاب دانسته و ادامه داد: باید در تمام زمینه‌ها مطیع رهبری باشیم تا انقلاب آسیب نبیند.

وی، تحصیل علم را برای طلاب واجب دانست و یادآور شد: طلاب باید تمام همّ و غمّشان تحصیل علوم اهل بیت (ع) و ترویج آن باشد، تا بتوانند در جامعه تأثیر بگذارند.

*اقتصاد بدون فرهنگ سعادت نمی‌آورد

حجت‌الاسلام میرشفیعی در ادامه سخنان خود به نام‌گذاری سال 90 به عنوان «جهادی اقتصادی» اشاره کرد و اذعان داشت: جهاد نیازمند فرهنگ جهادی است و این  فرهنگ را حوزه‌ها باید برای اقتصاد جامعه تبیین کنند؛ چرا که اقتصاد بدون فرهنگ انسان را به سعادت نمی‌رساند؛ بنابراین حوزه‌ها می‌توانند زمینه فرهنگ جهاد اقتصادی را در جامعه فراهم نمایند.

وی در بخش پایانی سخنان خود از توجهات مالی و معنوی حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی به مدرسه موسی‌بن‌جعفر (ع) قدردانی کرد و افزود: معظم‌له به پیشرفت فعالیت‌های علمی مدرسه آگاهی و در طول سال مشوق طلاب این مدرسه می‌باشند.

شایان ذکر است، در این پایان مراسم از طلاب برتر مدرسه که در زمینه‌های مختلف علمی صاحب مقام شده بودند، تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha