یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024

برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف نباید تنها به سخن و شعار اکتفا کرد، باید در این زمینه هزینه کرد.

خانم غیب الهی در گفت و گو با سرویس استان های مرکز خبر حوزه، اظهار داشت: نهادهای متولی امر فرهنگ در جامعه با داشتن بودجه های دولتی می توانند در این زمینه فعالیت کنند و با تشویق افرادی که در زندگی نسبت به حجاب و عفاف توجه دارند، گامی به سوی ترویج بردارند.

وی افزود: کسانی که در آغاز زندگی خود به مسائل حجاب و عفاف توجه دارند، باید از سوی نهادهای فرهنگی کشور مورد تشویق قرار بگیرند.

خانم غیب الهی با بیان اینکه، مدرسه حضرت فاطمه (س) نخستین سال از فعالیت خود را پشت سر می گذارد، اظهار داشت: تمام مراسم مختلف در اعیاد و همچنین ایام شهادت ائمه اطهار(س) به صورت استانی و با حضور سخنرانان برجسته توسط این مدرسه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه 30 طلبه در سال نخست جذب این مدرسه شده اند، اظهار داشت: با توجه به حضور گسترده مردم در این مراسم صداوسیمای مرکز استان اقدام به انعکاس آن می کند.

خانم غیب الهی یکی از مهمترین نقاط قوت مدیریت استانی را ایجاد ارتباط مستمر میان مدیران مدارس با مسئولان مدیریت عنوان کرد و گفت: مشکلات به مدیریت استانی منتقل می شود و آنها نیز درصدد رفع مشکلات هستند.

وی با اشاره به ساختمان استیجاری مدرسه اظهار داشت: 300 متر مربع زمین، نزدیکی مسجد امام رضا(ع) هرموج خریداری شده و امید است با تامین اعتبار آن، ساخت مدرسه علمیه حضرت فاطمه (س) صورت گیرد.

این استاد حوزه به برقراری ارتباط با تمام ارگان ها و نهادها و تعامل و همکاری با آنها اشاره کرد و گفت: در اجرای برنامه ها همه را درگیر می کنیم تا هر یک به نوعی گوشه ای از کار را انجام دهند و البته مدیریت کار با حوزه است و این افتخاری برای ما به حساب می آید.

وی با بیان اینکه آمادگی لازم برای اعزام مبلغ داریم، اظهار داشت: با وجود اساتید و کادر مجرب، این آمادگی وجود دارد که با حمایت ادارات، نهادها و مراکز علمی، بانوان مبلغ را اعزام کنیم.

خانم غیب الهی اظهار داشت: طلاب مدرسه علاقه زیادی به نوشتن تحقیق و مقاله دارند و در برنامه هایی که اعلام فراخوان می شود، شرکت فعال دارند.

خانم غیب الهی به حضور خود در خوابگاه خواهران دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اشاره کرد و گفت: شب های یکشنبه در جمع دانشجویان حضور یافته و به سخنرانی و پاسخ به سوالات آنان می پردازم.

وی با اشاره به لزوم برگزاری دوره های فرق و مذاهب اظهار داشت:  یک دوره کلاس شیعه شناسی از سوی دفتر آیت الله سیستانی با حضور کارشناس حجت الاسلام موسوی در ترم دوم تحصیلی برگزار شد و اینک نیاز است که دوره های فرق و مذاهب نیز برگزار شود.

مدیر مدرسه علمیه حضرت فاطمه(س) افزود: بیشتر سوالات دانشجویان درخصوص مسائل اعتقادی از قبیل اثبات خداوند و چگونگی معاد و بعضی از شبهات است.

خانم غیب الهی با بیان اینکه کتابخانه مدرسه دارای دو هزار عنوان کتاب است، اظهار داشت: بسیاری از قفسه های این کتابخانه خالی از کتاب است و لذا امید است با همکاری نهادهای ذیربط کتاب های مورد نیاز حوزه تامین شود.

وی به انتشار نشریه «طلبگی و دنیای عشق» اشاره کرد و گفت: ذوق و انگیزه طلاب در امر نویسندگی و ارائه مقالات در همین ابتدای راه با انتشار این نشریه نمایان شده است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت فاطمه(س) با بیان اینکه تاکنون برای طلاب چهار اردوی یک روزه و یک اردوی چند روزه مشهد مقدس برگزار شده است، اظهار داشت: در این اردوها علاوه بر جنبه سیاحت، به مسائل اخلاقی طلاب و برنامه های مذهبی نیز پرداخته می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha