شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024

اولين شماره فصلنامه علمي و پ‍ژوهشي مدرسه علميه قائم(عج) چيذر با عنوان ديدگاه منتشر گرديد.

به گزارش سرويس استانهاي مرکز خبر حوزه، فصلنامه ديدگاه به صاحب امتيازي مدرسه علميه قائم(عج) چيذر با گرايش فرهنگي و مذهبي در 42 صحفه تمام رنگي منتشر شده و گستره توزيع آن با تعداد 400 نسخه در سطح حوزه علميه تهران مي باشد.  

بنابراين گزارش در مقدمه اين فصلنامه نگارنده به بررسي راز ماندگاري اسم و رسم بزرگان دين و چرايي پذيرش مشقّت و سختي ها از جانب آنان پرداخته است.

"حركت" نام اولين مقاله اي است كه در اين نشريه به قلم ميثم عبدالوند در هشت صفحه به رشته تحرير درآمده است؛ كه در آن دو ديدگاه حركت و حدوث را از ديدگاه فلسفي مورد بررسي قرار داده است.

در ادامه اين فصلنامه، مقاله اي با عنوان «قانون و حكومت اسلامي» به قلم حميد رضا بروجلي ديده مي شود كه در آن به تبيين موضوعاتي چون آزادي در جهان‌بيني مادي و الهي، عبوديت انسان براي خدا كمال آزادي است، نيازمند بودن به قوانين الهي، قانون و حكومت، حكومت اسلامي و نقش مردم در آن، جايگاه اكثريت در نظام اسلامي، حاكم اسلامي و اهداف حكومت اسلامي پرداخته شده است.

همچنين در صحفه 20 اين فصلنامه، مقاله اي با عنوان «شفاعت» درج شده است كه مهمترين سر فصلهاي آن عبارتند از شفاعت در قرآن، شفاعت در سنت، شرايط شمول شفاعت، شفاعت از ديدگاه علماي اسلام، شفاعت در دنيا، شفاعت در ديدگاه وهابيت و در خواست شفاعت از مرده؛ از خصوصيات اين مقاله، ارائه اطلاعات جامعي در اين رابطه به مخاطبان مي باشد.

 در صحفه 30 اين فصلنامه با مطلب ديگري به نام «توحيد و مراتب آن» برمي خوريم كه به اهتمام مسعود نخعي آراسته شده است.

در بخش پاياني اين نشريه، مقاله اي با عنوان ايدئولوژي شيطاني داروينيسم ارائه شده است كه نگارنده در آن به نقد نظريه تكاملي انسان از منظر داروين پرداخته است.

گفتني است : اين نشريه به مديرمسئولي حجة الاسلام علي سلگي و سردبيري ميثم عبدالوند جزء 14 نشريه استاني حوزه علميه تهران محسوب مي شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha