یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024

مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) کنگان گفت: در شرایط کنونی که دشمن با ترویج فساد و بی بندو باری و رواج اباهی گری به دنبال از بین بردن نظام جمهوری اسلامی است، حفظ حجاب، جهادی برای بانوان به حساب می آید.

به گزارش سرویس استان های مرکز خبر حوزه، خانم اعظم ذکی در گفتگو با سرویس استان های مرکز خبر حوزه، اظهار داشت: رعایت حجاب نوعی امر به معروف است، یعنی وقتی بانوی ایرانی حجاب اسلامی خود را رعایت می کند، به نوعی این معروف را در جامعه ترویج می دهد.

وی افزود: در جهت ترویج عفاف و حجاب، همایش هایی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) برگزار کرده ایم تا بانوان طلبه به طور مبنایی در زمینه فلسفه حجاب آگاه شوند و در امر ترویج آن کوشش نمایند.

خانم اعظم ذکی با بیان اینکه 80 بانوی طلبه از این مدرسه فارغ التحصیل شده اند، اظهار داشت: تعدادی از این افراد به عنوان مبلغ در مناطق محروم حضور یافته و به امر ترویج فرهنگ معارف اهل البیت(ع) مشغول هستند.

وی به مشکلات مدارس علمیه شهرستان ها بویژه مناطق مرزی اشاره کرد و گفت: دور افتادگی از مرکز، بدی آب و هوا و کمبود فضای آموزشی و بالا بودن اجاره مسکن از عوامل عدم حضور اساتید در این مناطق است، که باید تمهیداتی برای حضور آنان اندیشیده شود.

خانم ذکی اظهار داشت: در حال حاضر 65 بانوی طلبه در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه طلاب این مدرسه علاقه فراوانی به انجام پژوهش دارند، اظهار داشت: بانوان طلبه این مدرسه در فراخوان مقاله در بزرگداشت ها و کنگره ها  بسیار فعال هستند و چندین مقام نیز در سطح استان کسب نموده اند.

خانم ذکی با بیان اینکه مهمترین بحثی که امروز خانواده ها به دنبال آن هستند، مسائل تربیتی است، افزود: وجود استاد مشاوره در مدارس نقش موثری در راهنمایی خانواده ها دارد که از این امر بی بهره ایم.

وی به تعامل میان آموزش و پرورش و دانشگاه اشاره کرد و گفت: از وجود اساتید این مدرسه در همایش ها و جلسات آن مراکز آموزشی استفاده می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha