دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024

غرب به فکر افتاده تا انقلاب‌های منطقه را مصادره و از مسیر اصلی خود منحرف کند؛ و اگر تا دیروز حامی دیکتاتورهای دست نشانده خود در این کشورهای بودند، امروز ادعای طرفداری از مردم با شعار دموکراسی را دارند.

به گزارش سرویس استان‌های مرکز خبر حوزه، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی پیش از ظهر امروز، در دیدار با خانواده معظم شهدا، ایثارگران، اصناف و اقشار مختلف مردم زنجان در سالن همایش‌های بین المللی روزبه دانشگاه علوم پزشکی زنجان در سخنانی اظهار داشت:  قطعاً صبوری خانواده‌های معظم شهدا بستری الهی برای جامعه اسلامی ما و دیگر ملت‌های مسلمان است.

وی با اشاره به توصیفات خداوند در قرآن کریم در رابطه با شهدا و مجاهدان راه حق اظهار داشت: هر سخنی از جانب خدا حق است و مزاح و شوخی در آن جایی ندارد.

رییس قوه قضائیه اضافه کرد: خداوند در قرآن کریم اوصاف شهدا و مجاهدان در راه حق را بسیار عظیم توصیف کرده و از جمله مهم‌ترین آنها آیه «وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُواْ فِي سَبِيلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاء عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ»، (آیه 169سوره آل عمران) است.

وی ابراز داشت: نگاه قرآنی به انسان، نگاه متعالی و مترقی است و همین نگاه است که شهدا را با تعبیر عند ربهم یرزقون یاد می‌کند که با نگاه بسیاری از افراد که در دنیای مادی غرق شده‌اند بسیار تفاوت دارد.

آیت‌الله آملی لاریجانی افزود: اگر چه بسیاری از انسان‌های روی زمین چنین نگاهی را به انسان و شهدا ندارند، اما مؤمنان این حقیقت را یافته‌اند که حقیقت انسان فقط بدن او نیست، بلکه یک چیز بسیار متعالی و عظیم است.

وی گفت: بسیاری از انسان‌ها در دنیای امروز چشم‌هایشان را تنها به پیشرفت‌های مادی دوخته‌اند و نمی‌توانند درک کنند که شهیدان زنده‌اند، چرا که اصلا نمی‌توانند حقیقت شهادت را درک کنند.

وی ادامه داد: کجا دنیای غرب که در منجلاب فساد و امور مادی غرق شده می‌تواند معنای شهادت و ایمان حقیقی را درک کند.

آیت‌الله آملی لاریجانی خاطرنشان کرد: با وجود این‌که همه عالم محضر خداست و همه انسان‌ها چه بخواهند و چه نخواهند به برکت خداوند متعال روزی می‌خورند، اما توصیف عند ربهم یرزقون برای شهدا اشاره به مقام و مرتبه‌ای بسیار بلند و متعالی دارد.

رییس قوه قضائیه در ادامه گفت: اصل اعتقاد ما بر این است که انسان باقی است و موت به معنای این که نابود کامل شود، درست نیست.

وی افزود: انسانی که موجود شد، هیچ‌گاه موت ندارد و این موتی که ما از آن یاد می‌کنیم، تنها باعث جداشدن روح از بدن است

این استاد فلسفه اسلامی خاطرنشان کرد: به اعتقاد ما همه انسان‌ها به سوی لقای الهی حرکت می‌کنند، اما نکته مهم این است که انسان‌ها در نهایت چه لقایی داشته باشند.

وی با بیان مجدد این‌که انسان‌ها هیچ‌وقت عدم کامل نمی‌شوند، گفت: انسان‌ها همیشه در سیر الی‌الله هستند، اما شهدا به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارند، حی و زنده‌اند وهمواره در مراتب عالیه قرب الی‌الله در نعماتی به سر می‌برند که ما حتی در خاطرمان هم نمی‌گنجد.

آیت‌الله آملی لاریجانی با بیان این که کسی که در دنیا نابینا باشد در آن آخرت هم نابینا خواهد بود، گفت: کسانی که با این خیال که راحت شوند، خودکشی می‌کنند کار بسیار غلطی را مرتکب می‌شوند، چرا که بعد از این دنیا دنیای دیگری است که هر چه در دنیای مادی کاشت باشیم ان را درو خواهیم کرد و زندگی ما در آن جاودانه خواهد بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: کاری که شهید برای اعتلای اسلام در صحنه جنگ می‌کند، اگر چه ظاهرا با کار یک سرباز غیراسلام یکی باشد، اما سرباز اسلام در عوالم باطنی قدم در راه حق گذاشته اما آن سرباز غیراسلامی این‌گونه نیست.

رییس قوه قضائیه با بیان این که نگاه‌های این‌چنینی شهدا موجب ساخته شدن یک جامعه قرآنی و الهی خواهد شد،‌گفت: همه عواملی که در ایجاد نگاه اسلامی و قرآنی به انسان و دنیا در جامعه نقش ایفا می‌کند ارزش و عزت فراوانی نزد خدا دارد و ما معتقدیم که شهدا به دلیل ایفای نقش بارز در این خصوص ارزش و عظمت فراوانی در نزد خداوند دارند.

وی اضافه کرد:‌ شهید غیر از این که با اقدامات خود مایع سودمندی برای خود خواهد می‌شود، برای جامعه اسلامی نیز  فایده بسیاری دارد، چرا که این سنت الهی است هر جامعه‌ای که نگاه قرآنی و الهی به زندگی داشته باشد، حاکم بر دنیا می‌شود.

آیت‌الله آملی لاریجانی در ادامه با اشاره به تحولات اخیر برخی از کشورهای خاورمیانه و با بیان این که این کشورها از جمهوری اسلامی ایران الگو گرفته‌اند تصریح کرد: در همین ایام ملاحظه می‌کنیم برخی از کشورهای اسلامی که فکر نمی‌کردیم بیدار شوند امروز از غل و زنجیری که حاکمان دیکتاتور برایشان ایجاد کرده‌اند به سطوح آمده و فریاد اسلام‌خواهی سر می‌دهند.

وی افزود: در چنین شرایطی دنیای غرب به فکر افتاده تا انقلاب‌های منطقه را مصادره و از مسیر اصلی خود منحرف کند؛ و اگر تا دیروز حامی دیکتاتورهای دست نشانده خود در این کشورهای بودند، امروز ادعای طرفداری از مردم با شعار دموکراسی را دارند.

وی گفت: اگر کشورهای اسلامی همانند انقلاب اسلامی ایران به سنت‌های الهی معتقد باشند در نهایت پیروزی کامل را کسب خواهند کرد و البته تاکنون با همین اعتقاد بوده که کشورهای غربی به وحشت افتاده‌اند.

رییس دستگاه قضا تصریح کرد: الگوی انقلاب اسلامی ما با مجاهدت‌های شهدای هشت‌سال دفاع مقدس امروز خود را به وضوح نشان می‌دهد .

وی با اشاره به همایش بیداری اسلامی که اخیرا در تهران برگزار شد گفت: اندیشمندان جهان اسلام که از بسیاری از کشورها در این کنفرانس بین‌المللی شرکت کرده‌اند تصریح می‌کردند، تحولات کشورهایشان به دلیل الگوگیری از انقلاب اسلامی ایران است و حتی به این سخن خود بیش از ما اصرار می‌کردند.

آیت‌الله آملی لاریجانی اضافه کرد: در حالی که کشور ما روز به روز در حال پیشرفت و صادر کردن مدل انقلاب خود و بسیاری از کشورهاست دشمنان ما با یک دروغ بزرگ به عراق و افغانستان آمدند و حالا بعد از سال‌ها با ذلت و خواری در پی چگونگی خروج از آن هستند.

وی گفت: تمسک مسلمانان به اسلام است که موجب فراری دادن دشمنان از سرزمین‌هایشان خواهد شد و این اصلی است که نباید فراموش کنند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha