دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
کد خبر: 256881
۱۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۸

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور، آیین نامه های ابلاغی این ستاد به ادارات و بخش های مختلف را تمهیدی ذکر کرد.

به گزارش سرویس استان های مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی موضوع اجلاس بیستم نماز را ، «مسجد تراز اسلامی» ذکر کرد و گفت: این موضوع، برگرفته از پیام سال قبل مقام معظم رهبری به این اجلاس است.

وی افزود: باید توجه داشت که ستاد اقامه نماز نقش اجرایی ندارد، بلکه پی‌گیر وضعیت اقامه نماز در دستگاه‌ها و میان قشرهای مختلف است.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور، با تشریح فعالیت های صورت گرفته در خصوص برگزاری اجلاس بیستم نماز کشور در بوشهر، تصریح کرد: از مهمترین برنامه‌های اجلاس بیستم نماز، دعوت از مسئولین دست‌اندرکار در امر اقامه بهتر نماز و وزرای آموزش و پرورش کشور، راه و شهرسازی و رییس سازمان اوقاف و نماینده ولی فقیه در این سازمان و مدیریت حوزه علمیه است.

وی خاطرنشان کرد: بناست با برپایی نمایشگاهی در حاشیه اجلاس بیستم نماز به مساله مساجد دیگر کشورهای اسلامی، معماری مساجد و مقایسه آنها با کشورمان پرداخته شود.

حجت الاسلام والمسلمین کلباسی با ذکر این مطلب که گام های مثبتی در ترویج فرهنگ نماز برداشته شده است، گفت: با این وجود تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیار زیادی باقی است و هنوز در مسایل اولیه و اصلی مسجد و بهبود آنها به نقطه روشنی نرسیده ایم.

وی خاطرنشان کرد: مساجد و بقاع متبرکه به عنوان یکی از مکان های گردشگری مطرح شده‌اند،‌ در حالی که رسالت ما پرداختن به مسائل اصولی به این اماکن مقدس است و امور در حوزه گردشگری آن احتیاجی  به ستاد اقامه نماز ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha