یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024

مبلغان نباید نسبت به مشکلات اقتصادی و معیشت مردم بی تفاوت باشند، ولی باید بدانیم که نخستین و مهم‌ترین رسالت روحانیت، تقویت و حفظ فرهنگ دینی مردم است.

به گزارش مرکز خبر حوزه نماینده ولی فقیه در استان چهار محال و بختیاری شب گذشته در گردهمایی طلاب و فضلای این استان که در قم برگزار شد، اظهار داشت: یکی از روستاهای استان با حدود دو هزار نفر جمعیت نزدیک به 300 طلبه دارد که این امر ظرفیت بالایی برای سرمایه‌گذاری‌های فرهنگی می‌باشد.

حجت‌‌الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه با اشاره به وضعیت مستعد و زمینه‌های مناسب برای کارهای فرهنگی در استان گفت:‌ استان چهار محال و بختیاری، استانی مستعد برای انجام وظیفه روحانیت است که اگر برنامه‌ریزی  و حضور جدی‌داشته باشیم، می‌توان این استعدادهای بالقوه را به کار گرفت.

امام جمعه شهرکرد با بیان این‌که درکنار شرایط استان برای انجام کارهای فرهنگی، خلأهای فرهنگی زیادی وجود دارد، گفت:‌ در مدتی که به  عنوان نماینده مقام معظم رهبری در این استان حضور دارم، در سفرهایی که به مناطق استان داشتم، در جاهای زیادی، نبود روحانی و امام جمعه یکی از مشکلات اصلی بود.

وی با بیان این‌که نخستین و مهم‌ترین وظیفه روحانی، کارهای فرهنگی است، اظهار داشت:‌ درست است که امام جمعه و مبلغان نباید نسبت به مشکلات اقتصادی و معیشت مردم بی تفاوت باشند، ولی باید بدانیم که نخستین و مهم‌ترین رسالت روحانیت، تقویت و حفظ فرهنگ دینی مردم است.

حجت‌‌الاسلام والمسلمین نکونام همچنین تحمل مشکلات و دشواری‌های عرصه تبلیغ را لازمه کار مبلغان دانسته و گفت: روحانی‌ که به عنوان امام جمعه، امام جماعت و مبلغ در منطقه‌ای حضور می‌باید، نباید انتظار داشته باشد که همه لوازم رفاهی در خدمت او باشد، هرچند که مردم و مسئولان باید نسبت به ایجاد خدمات رفاهی برای مبلغان کوتاهی نکنند.

وی در ادامه تقویت حوزه‌ علمیه استان چهارمحال و بختیاری را امری ضروری در پیشبرد کارهای فرهنگی استان برشمرد و گفت:‌ امروز وضعیت مدارس علمیه استان برای برطرف کردن نیازهای فرهنگی مناسب نیست. باید با حضور جدی اساتید و بزرگانی در استان، زمینه را برای تربیت طلاب و فضلا ایجاد کنیم و امید داشته باشیم بزرگانی در همین حوزه‌ها تربیت شوند.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، ایجاد وحدت و همدلی در استان را لازمه دیگر در پیشبرد کارهای فرهنگی دانسته و گفت: شرایط استان به گونه‌ای  است که زمنیه برای تفرقه و تک‌روی ایجاد کرده است؛ ‌از این رو روحانیت وظیفه دارد با حفظ وحدت خود، همدلی و همبستگی را  در میان تمامی مردم استان ایجاد کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha