دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024

قدرت‌هایی که دیکتاتورها را در کشورهای اسلامی بر سر کار آوردند، امروز برای حفظ منافع خود در این کشورها، ندای حمایت از انقلابیون سرداده و تلاش دارند انقلاب را به نفع خود مصادره کنند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، معظم‌له، ظهر امروز در دیدار جمعی از فرماندهان و مسئولان سپاه به تبیین مسائل روز جامعه و جهان پرداخته و گفتند: مهم‌ترین مسئله امروز بیداری اسلامی است که از انقلاب اسلامی ایران برخاسته و در جهان گسترانده شده است.

ایشان افزودند: مدت‌ها غرب مردم را در خواب غفلت نگه داشته بود و با استفاده از وسایل و امکاناتی که در اختیار داشت، آنان را از واقعیت‌های زندگی بازداشته بود و در کشورهای اسلامی با شعارهایی چون جدایی دین از سیاست، به مردم باورانده بود که مسلمان کسی است که از حکومت فاصله بگیرد و تنها سرگرم عبادت فردی باشد.

* اسلام دینی برای تمامی زمان‌ها

حضرت آیت‌الله نوری همدانی، مطرح شدن نگاه نادرست اسلام به زنان و ناکارآمدی اسلام برای حل مسائل مورد نیاز روز بشر را از دیگر حربه‌های دشمن معرفی کرده و ادامه داد: امروز مردم بیدار شده‌اند و می‌دانند که اسلام دینی برای تمامی زمان‌ها است و می‌تواند نیازهای آنها را پاسخ دهد.

ایشان با اشاره به موج بیداری در آمریکا و کشورهای اروپایی، بیان داشتند: استکبار در کشورهای غربی نیز با مطرح کردن آزادی در عرصه‌های مختلف اقتصادی،‌اجتماعی، سیاسی و... مردم را فریب داد و در این برنامه‌ریزی یک درصد از مردم تمام قدرت و ثروت این کشورها را در اختیار گرفتند؛ اما جریان بیداری، مردم را از مفاسدنظام استکباری آگاه کرد.

این مرجع تقلید با تأکید بر این که بیداری‌های اسلامی از ایران سرچشمه گرفته است، هوشیاری انقلابیون را ضروری دانسته و گفتند: ‌ انقلابیون باید هوشیار باشند؛ چون استعماری که دیروز دیکتاتورها را گماشته بود، امروز تلاش دارد برای حفظ منافع خود، با شعار حمایت از انقلابیون، بیداری را به نفع خود انحصار کند.

ایشان یادآور شدند: این قیام‌‌ها با الله اکبر و نماز شروع شد، ولی دشمن تلاش دارد چهره اسلامی آن را به نفع خود تغییر دهد.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی، استقامت و پایداری را از دیگر ضروریت‌های انقلاب‌های منطقه برشمرده و افزودند: هیچ چیز بدون استقامت و پایداری به دست نمی‌آید؛ همان‌گونه که استقامت ایران اسلامی، موجب دستیابی به انرژی هسته‌ای و پیشرفت‌های گسترده در عرصه‌های مختلف چون صنایع نظامی شد.

معظم‌له در پایان آمادگی و هوشیاری در برابر دشمان را لازمه موفقیت‌ بیداری‌های اسلامی دانسته و گفتند: اسلام می‌خواهد که مسلمانان همواره در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، نظامی، سیاسی، دفاعی و... آماده باشند تا دشمن با این آمادگی آنها، احساس ضعف کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha