یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024

غیر از طلاق رسمی و ثبتی، یک نوع طلاق دیگر در جامعه مرسوم شده که ممکن است حتی خود زن و شوهر نیز متوجه آن نباشند، این طلاق، طلاق عاطفی است و به نوعی جدایی عاطفی زن و شوهر و عدم درک و تعامل آنان را نشان می‌دهد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام المسلمین تراشیون، در دومین روز همایش خانواده‌های حوزویان با اشاره به آمار رو به گسترش طلاق در جامعه، اظهارداشت: یکی از مهمترین عوامل طلاق در خانواده‌ها به ویژه خانواده‌هایی که به تازگی تشکیل شده اند، عدم شناخت صحیح طرفین از روحیات و اقتضائات زندگی زنان و مردان است.

وی افزود: متاسفانه یکی از بزرگترین مشکلات جامعه امروز در عرصه خانواده، بروز اختلافات و مشاجرات فراوان میان زن و شوهر است که به تدریج سبب بروز مشاجرات، کدورت‌ها، ناملایمات و نارضایتی‌ها می‌شود و در پایان به طلاق می‌انجامد.

این کارشناس امور خانواده ادامه داد: طبق آمار رسمی در سال گذشته 820 هزار مورد ازدواج به ثبت رسیده است که در مقابل آن 190 هزار مورد طلاق نیز ثبت شده که نشان می‌دهد از هر 6 ازدواج ممکن است یک ازدواج به طلاق منجر شود؛ البته مهمترین عامل آن عدم شناخت مهارت‌های زندگی از سوی زن و شوهر است.

حجت الاسلام والمسلمین تراشیون ادامه داد: غیر از طلاق رسمی و ثبتی، یک نوع دیگر طلاق در جامعه مرسوم شده که ممکن است حتی خود زن و شوهر نیز متوجه آن نباشند، این طلاق به طلاق عاطفی مرسوم است و به نوعی جدایی عاطفی زن و شوهر و عدم درک و تعامل آنان را نشان می‌دهد.

این کارشناس و مشاوره خانواده عنوان کرد: بنابر احادیث نبوی، زن زمانی به معراج می‌رود که در همسرداری، تربیت فرزندان صالح و خانه داری مراقبت لازم را داشته باشد.

* زن و شوهر آرامش را به یکدیگر هدیه دهند

وی با بیان این که زن و شوهر باید بیاموزند چگونه به یکدیگر آرامش را هدیه دهند، اظهارداشت: زن و شوهر با گفتاری آرام و ملایم، چهره ای خوش و بشاش می‌توانند آرامش فکری، گفتاری و رفتاری را به یکدیگر هدیه کنند.

این کارشناس حوزوی تاکید کرد: زندگی ایده آل و الهی آن است که زن و شوهر بال پرواز و آرامش یکدیگر باشند.

حجت الاسلام والمسلمین تراشیون خاطرنشان ساخت: حضرت علی (ع) وقتی وارد منزل می‌شدند، با دیدن حضرت زهرا‌(س) آرامش می‌گرفتند و همچنین حضرت زهرا‌(س) نیز با دیدن چهره امام علی‌(ع) همه درد‌ها و ظلم‌ها را فراموش می‌کردند، این مسئله نشان می‌دهد در این خانه و خانواده نهایت آرامش و دوستی و صمیمیت حاکم بوده است.

وی گفت: آرایش چهره زن، بشاشیت و نشاط هنگام ورود همسر به خانه و همچنین استفاده از کلمات محبت آمیز و زیبا و عاشقانه و رعایت ادب و پیراستگی از مهمترین عوامل مدیریت نشاط در زندگی است.

این کارشناس خانواده با بیان اینکه زن اگاه به مهارت‌های زندگی همواره در مقابل همسرش چهره ای بشاش وبا نشاط دارد اظهارداشت: رمز موفقیت بسیاری از بانوان در زندگی بشاشیت و نشاط روزمره است و او می‌تواند با رفتاری مناسب و سنجیدن زمان و مکان بسیاری از مشکلات زندگی را برای خود و همسرش هموار سازد.

حجت الاسلام والمسلمین تراشیون گفت: زمان و مکان مناسب برای برقراری ارتباط با همسر و ایجاد فضایی آرام و صمیمی دومین عامل موفقیت زنان خانه دار است.

وی ادامه داد: محیط خانه همواره تحت مدیریت همسر است و شوهر باید با ورود به این محیط آرام احساس امنیت و آرامش کند.

این مشاور خانواده در پایان با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) خاطرنشان کرد: اگر زنی هفت روز به شوهرش خدمت کند، خدواند هفت درب جهنم و هشت درب بهشت را به روی او می‌گشاید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha