جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024

بیش از 23 میلیون ایرانی در فضای مجازی فعالیت می کنند که به صورت میانگین تقریباً همه خانواده های ایرانی را شامل می شود، این مسئله وظیفه حوزه و حوزویان را در راستای حضور هر چه بیشتر در فضای مجازی سنگین تر می کند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سلطانی مهاجر در مراسم اختتامیه همایش چهارروزه آموزشی تخصصی روحانیون مستقر سراسر کشور که صبح امروز در مجتمع فرهنگی نور قم برگزار شد، گفت: متاسفانه برخورد انفعالی حوزه در زمینه ورود به عرصه فضای مجازی و تکنیک های رایانه ای و اینترنت، موجب شده امروز از دشمنان جنگ نرم در عرصه سایبری عقب بیفتیم.

وی افزود: با توجه به هجمه های مختلف سایبری که از طریق فضای مجازی صورت می گیرد، بسیاری از جوانان و نوجوانان این مرز و بوم گرفتار مسائل ضد فرهنگی، ضد اخلاقی و حتی ضد دینی می شوند که در این زمینه حوزه با حضور جدی در عرصه فضای مجازی می تواند چالش ها و خلا ها را جبران نماید.

*حوزه از فضای مجازی غافل نشود

رییس موسسه تبیان قم ادامه داد: امروز به اشکال مختلف همه جامعه با مسئله اینترنت در ارتباط هستند و با حرکت شتابان علم و تکنولوژی در عرصه های مختلف مجازی پیش می روند که حوزه نباید از این مسئله غافل باشد.

وی تاکید کرد: در فضای مجازی شاهد سرعت علم و کم شدن فاصله ها و کوتاه شدن زمان دسترسی به مطالب مختلف هستیم که این روند، جامعه جهانی را با بمباران اطلاعات مواجه کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین سلطانی مهاجر گفت: یکی از توطئه های غرب بهره مندی از همین بمباران های اطلاعاتی است تا بدین طریق بتواند فرهنگ منحط و غلط خود را بر جوامع مختلف تحمیل کند و فرهنگ اصیل مردم را از آنها بگیرد و بد اخلاقی و ناهنجاری را رواج دهد.

وی تصریح کرد: بیش از 23 میلیون ایرانی در فضای مجازی فعالیت می کنند که به صورت میانگین تقریباً همه خانواده های ایرانی را شامل می شود، این مسئله وظیفه حوزه و حوزویان را در راستای حضور هر چه بیشتر در فضای مجازی سنگین تر می کند.

حجت‌الاسلام سلطانی مهاجر تصریح کرد: اگر بخواهیم در آینده با چالش های بزرگ ضد فرهنگی و ضد اخلاقی مواجه نشویم، امروز باید در برابر آماج حملات رسانه ای و ماهواره ای و اینترنتی دشمن قد علم کرده و در خط مقدم این جبهه به مبارزه با غرب بپردازیم.

رییس موسسه تبیان قم، تشکیل و تاسیس این موسسه در سال 80 را گامی موثر در زمینه مبارزه با هجمه های سایبری دانست و گفت: امروز موسسه تبیان تلاش می کند جای گوگل و یاهو را بگیرد و دانش آموزان و دانشجویان را در زمینه فعالیت های مجازی به صورت اسلامی و دینی هدایت و همراهی نماید.

*تبیان؛ فضای امنی بر جوانان علاقه‌مند به اینترنت

وی با بیان اینکه تبیان فضای امنی را برای جوانان و نوجوانان علاقه مند به اینترنت فراهم کرده است، ادامه داد: سایت تبیان هر روز با50 الی 60 محتوای جدید به روز می شود و علاقه مندان به مباحث مختلف معارف و علوم اسلامی می توانند در رشته های مختلف از این سایت و امکانات فراوان آن بهره مند شود و از هرگونه محتوای ضد اخلاقی و ضد دینی در سایت های دیگر مصون بمانند.

حجت الاسلام سلطانی مهاجر در پایان خاطرنشان کرد: تبیان در زمینه زیرساخت ها، محتوا و کاربری بالا توانسته به موفقیت های بسیاری دست یابد که در برخی از این ابعاد در کل کشور بی نظیر و مثال زدنی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha