پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
دهه ولایت

حوزه/ محقق و پژوهشگر حوزه با اشاره به اینکه طلاب مسئولیت ابلاغ مهمترین رکن خدا یعنی ولایت را برعهده دارند؛ گفت: ما در حق ولایت و غدیر نباید کوتاهی کنیم و اگر کوتاهی کرده و مردم جهان در جهلشان باقی بمانند نمی‌توانیم جوابگو باشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید صادق میرشفیعی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت عید غدیر در مدرسه امیرالمومنین(ع) با اشاره به وظایف طلاب بعد از معمم شدن گفت: طلاب و روحانیون سربازان امام زمان(عج)، شاگردان امام صادق(ع) و نوکران امام حسین(ع) هستند که وظیفه بسیار سنگینی است.

وی با اشاره به آیه 67 سوره مائده بیان کرد: خداوند در قرآن می فرماید « يا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَيْکَ مِنْ رَبِّکَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَ اللَّهُ يَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الْکافِرينَ؛ ای فرستاده ما،آنچه را از ناحیه پروردگارت بتو نازل شد ابلاغ کن و اگر اینکار را نکنی اصلا پیغام پروردگار را نرسانده ای و خدا تو را از شر مردم حفظ می کند، همانا خدا کافران را هدایت نمی کند»

سخنران این مراسم ابراز داشت: خداوند بزرگترین رسالت را برعهده پیامبر(ص) گذاشت و پیامبر(ص) 23 سال برای ابلاغ این رسالت بزرگ تلاش کرد و زحمت کشید ولی خداوند قبول 23 ساله رسالت خاتم الانبیا(ص) را در گرو ابلاغ رسالت قرار داد.

وی عنوان کرد: صاحب الغدیر ادعا می‌کند که در عالم دین و معارف دین مبین اسلام هیچ حدیث، مطلب و واقعه‌ای را نداریم که به اندازه واقعه غدیر سند و مدرک داشته باشد.

حجت الاسلام میرشفیعی گفت: در عالم اسلام کسی که بویی از اسلام را استشمام کرده باشد نمی‌تواند منکر واقعه غدیر باشد.

وی تصریح کرد: مسئولیت بسیار بزرگی که برعهده خاتم الانبیا(ص) گذاشته شده بود و خداوند نیز به ایشان ابلاغ کرد «اگر این کار را نکنی اصلا رسالتت را ابلاغ نکرده ای»، امروز همان مسئولیت بر عهده ما طلبه‌ها قرار دارد.

محقق و پژوهشگر حوزه با اشاره به وظیفه طلاب و مبلغین در ابلاغ ولایت محمد(ص) و آل محمد(ع) گفت: مبلغین و روحانیون در هر منبری که مشغول باشند باید این را بدانند که نزد خداوند متعال هیچ رکنی پسندیده‌تر از ولایت محمد(ص) و آل محمد(ع) نیست.

وی ادامه داد: منبر بدون ولایت لغو است، کتاب بدون ولایت کاغذ پاره است و مرجع بودن ولایت در عالم تشیع نداریم.

حجت الاسلام میرشفیعی با اشاره به اینکه طلاب مسئولیت ابلاغ مهمترین رکن خدا یعنی ولایت را برعهده دارند؛ گفت: ما در حق ولایت و غدیر نباید کوتاهی کنیم و اگر کوتاهی کرده و مردم جهان در جهلشان باقی بمانند نمی‌توانیم جوابگو باشیم.

وی بیان کرد: وقتی به آیات قرآن و روایات اهل بیت(ع) مراجعه می‌کنیم مطلبی نزد خدا و اولیای خدا مهمتر از ولایت امیرالمومنین(ع) و فرزندانش پیدا نمی‌شود.

سخنران این مراسم با بیان اینکه شرط اصلی پذیرفته شدن تمام اصول دین اسلام پذیرفتن اصل امر ولایت است، گفت: اگر کسی ولایت را قبول نداشته باشد تمام اعتقادات و فروع دینش نزد خداوند پذیرفته نخواهد بود.

وی راز اصلی خلقت و مدار آیات قرآن را ولایت عنوان کرد و گفت: ابلیس تمام اعمالش درست بود اما وقتی حاضر به پذیرفتن ولایت و سجده در برابر انسان نشد تمام اعمال و عباداتش از بین رفت.

حجت الاسلام میرشفیعی با اشاره به اینکه ملاک عاقبت به خیری امر به ولایت است، تصریح کرد: پیامبر(ص) فرموده‌اند « هر کس بمیرد و امام زمان خویش را نشناسد، به مرگ جاهلی از دنیا رفته است.»

وی راه معرفت به خدا را ولایت دانست و گفت: اگر روحانیون عمر خود را بر روی منبر صحبت کنند ولی به ولایت اهمیت ندهند و موضوعات دیگر برایشان مهم باشد گویی کاری برای خدا، رسول خدا(ص) و اهل بیت(ع) انجام نداده‌اند.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha