یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024

با توجه به کثرت آثار تاریخی موجود در آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه علیها السلام گسترش ابعاد و تجهیز فضای موزه یک امر ضروری است.

به گزارش مرکز خبر حوزه ، حجت الاسلام والمسلمین سید حمید روحانی عصر امروز در حاشیه دیدار از موزه حرم مطهر اظهار داشت: آثاری که در موزه آستانه مقدسه قم وجود دارد بسیار پر بار و بی نظیر است.

این استاد حوزه  خاطرنشان کرد: با وجود این همه آثار منابع و ماخذ گرانبهای تاریخی، سیاسی، ملی، انقلابی و فرهنگی که در اختیار آستانه مقدسه وجود دارد فضای موزه پاسخ گوی نمایش همه این آثار نیست که امیدواریم با اهتمام تولیت آستانه مقدسه شرایط به نمایش گذاشته شدن تمام آثار نفیس و تاریخی فراهم شود.

وی با بیان این که موزه آستانه مقدسه قم به برکت وجود بارگاه ملکوتی حضرت معصومه علیها السلام در قم تشکیل شده است تاکید کرد: تنها یک پنجم از آثار موزه ای موجود در آستانه مقدسه در موزه به نمایش گذاشته شده که توجه به موزه، گسترش ابعاد و تجهیز آن از اهمیّت بالایی برخوردار است.

بر اساس اعلام روابط عمومی آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) مورخ انقلاب اسلامی با اشاره به فضای محدود و حجم و تعداد زیاد آثار فاخر موجود در موزه عنوان کرد: مدیریت در انتخاب و چینش آثاری که به نمایش گذاشته می شوند نقش مهمی در جذب و انتقال اطلاعات اثر به مخاطب دارد که خوشبختانه فضایی فعلی موزه با رعایت ظرافت های لازم تا حد زیادی در این امر موفق است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha