سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024

سومين نشست بررسی راهكارهای اجرای مستمر طرح «دختران فاطمی» در مدرسه علميه حضرت خديجه (سلام الله عليها) مشهد برگزار شد.

به گزارش سرويس استان‌هاي مركز خبر حوزه، در اين نشست، معاون فرهنگی مدرسه علميه حضرت خديجه (سلام الله عليها) در اشاره به شيوه ارتباط مبلغان اين طرح با دبيرستان‌های مورد نظر، گفت: حجاب و عفاف، موسيقی و فوايد و مضرات آن، مسائل مربوط به سرانجام انسان و شناخت دشمن و ابزار جنگ نرم با استفاده از نقد فيلم‌های مرتبط از موضوعات لازم جهت ارائه و تبيين در بين دختران دبيرستانی است.

خانم اميری افزود: با توجه به اهميت خداشناسی، قرآن‌شناسی و شناخت امام معصوم(ع)، برنامه‌ريزی لازم برای ارائه اين آموزه‌ها از طريق تفسير، داستان، شرح حال و... برای اجرای بهتر اين طرح در اين نشست‌ها انجام می‌شود.

طراح «طرح دختران فاطمی» با اشاره به اين كه اين طرح در 15 مدرسه دخترانه اجرا شده است، تصريح كرد: در هر مدرسه يك مبلغ دينی و يا استاد مدرسه علميه خواهران مشهد به عنوان مربی يك گروه 10 نفره فعاليت دارد.

وی با بيان اين كه هر كدام از حاضران در اين گروه 10 نفره در آينده به عنوان مربی يك گروه ديگر در همان مدرسه فعاليت خواهند كرد، افزود: اميدواريم اين طرح ابتدا در سطح مشهد و در آينده نزديك در خراسان رضوی اجرايی شود.

در ادامه اين نشست، معاون فرهنگی شهرداری منطقه 3 مشهد نيز با اشاره به خطرات فكری و اجتماعی پيرامون جوانان جامعه، اظهار كرد: دين می‌تواند اين انحرافات را از بين ببرد و اولين گام برای جذب جوانان به زندگی سالم، وجود دوست و مشاور دينی است.

وی گفت: مبلغان حوزوی می‌توانند در اين زمينه نقش بسيار مفيد و مؤثری ايفا كنند.

گفتنی است، مرحله نخست طرح دختران فاطمی با هدف مشاوره و ارتباط دينی مبلغان خواهر با دبيرستان‌های دخترانه مشهد در 15 مدرسه از محلات طبرسی، خواجه ربيع و شهدا اجرا شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha