سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024

حضور بانوان مبلغه غیر ایرانی در میان دانشجویان دختر دانشگاه‌های کشور، تحول بسیار خوبی در عرصه حجاب و عفاف ایجاد می‌کند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام‌ صفورایی، رییس موسسه بنت الهدی وابسته به جامعة‌المصطفی امروز در همایش بانوان مبلغه جامعة‌المصطفی گفت: اگر امکاناتی که در حوزه‌های برادران وجود دارد به بخش خواهران نیز اختصاص داده شود، طلاب خواهر می‌توانند به اندازه برادران تأثیر گذار باشند.

وی با بیان این که در ترویج آموزه‌های دینی و فرهنگی با بانوان، بهتر می توان به نتیجه رسید افزود: مشکلاتی که برادران در زندگی دارند، بانوان مبلغه ندارند و به راحتی می‌توانند در اجتماع حضور پیدا کرده و تاثیرگزار باشند.

رییس موسسه بنت الهدی اظهار داشت: جامعة‌المصطفی باید پذیرش از بانوان طلبه را افزایش دهد چرا که آنان در عرصه‌های تبلیغی بسیار خوب درخشیده‌اند.

وی به حضور بانوان مبلغه غیر ایرانی در دانشگاه‌های داخل کشور اشاره کرد و یادآور شد: وقتی بانوی مبلغه‌ای از جامعة‌المصطفی در میان دانشجویان حضور پیدا می‌کند و در خصوص حجاب و عفاف در کشور خود صحبت می کند تحول خوبی در آنان ایجاد می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ صفورایی به نحوه اعزام مبلغ جامعة‌المصطفی اشاره کرد و گفت: جامعة‌المصطفی مبلغان را به نهادهای مختلف کشور در کوتاه مدت و در فصول تبلیغی از جمله محرم، رمضان، صفر و ... اعزام می‌کند.

وی هدف از اعزام مبلغان به نهادها و مراکز کشور را استفاده از ظرفیت‌ها و آشنایی با شرایط محیطی، تحولات و ویژگی‌های فرهنگی دیگر جوامع مسلمان برشمرد.

رییس موسسه بنت الهدی خاطرنشان کرد: از سال 85 تا 90 در 350 نوبت 669 نفر اعزام به داخل کشور اعزام شده‌اند و 1168 برنامه اجرا شده است.

وی ادامه داد: این بانوان عمدتاً به مراکز علمی، دانشگاهی، آموزش و پرورش اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام صفورایی به اعزام بلند مدت مبلغان خارج از کشور اشاره کرد و اذعان نمود: در موسسه بنت الهدی 319 مبلغ داریم که از توانمندی‌های آنان در زمینه‌های تبلیغی استفاده می‌شود و با توان سنجی که از آنان صورت می‌گیرد در صورت مشاهده ضعف با کارگاه‌هایی که برگزار می‌گردد این ضعف ها برطرف می‌شود.

*تجلیل از بانوان مبلغه برتر

بر پایه این گزارش در نخستین همایش بانوان مبلغه جامعة‌المصطفی و جامعة‌الزهرا از 23 مبلغ برتر تجلیل شد.

مدیر کل امور مبلغان و دانش‌آموختگان جامعة‌المصطفی در این همایش گفت: از دو سال قبل شورای هماهنگی تبلیغ در جامعة‌المصطفی تشکیل شد و اعزام‌ها به صورت متمرکز در آمد.

وی بیان داشت: قبل از این همایش 10 پیش‌نشست د رمدارس برگزار شد و بانوان مبلغه فرصت‌ها، تهدیدها مشکلات سر راه تبلیغی بانوان را بررسی کردند.

معارفی، با بیان این که شعار هر طلبه باید یک مبلغ اسلام ناب محمدی‌(ص) باشد در جامعة‌المصطفی نهادینه شده است خاطرنشان کرد: امسال 500 مبلغه از موسسه بنت الهدی، جامعة‌الزهرا و همچنین تعدادی از نمایندگان جامعة‌المصطفی در مشهد و از ملیت‌های مختلف اعزام شده‌اند.

در پایان این همایش از 23 مبلغه برتر با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین اعرافی رییس جامعة‌المصطفی تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha