شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024

معاون علمی و پژوهشی حوزه علميه اصفهان، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی را یکی از راه های مهم تبیین حقایق به صورت شفاف و علمی عنوان کرد.

به گزارش سرویس استان های مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام و المسلمين عبدالامير خطاط، طی سخنانی در مراسم افتتاحيه دبيرخانه كرسی‌های آزادانديشی حوزه علميه اصفهان در مدرسه صدر بازار این شهر، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: اين كرسی‌ها از يك سو با جدل متفاوت است و از سوی ديگر با كرسی‌های نظريه‌پردازی نيز تفاوت دارد؛ زيرا كرسی‌های نظريه‌پردازی رشد و نوآوری در علوم را به همراه دارد و كرسی‌های آزادانديشی در خصوص روشن‌سازی مسائل چالش برانگيز برگزار می‌شود.

 وی همچنین فرصت دادن به بيان نظرات مخالف را گامی در مسير تضارب آرا برشمرد و افزود: بی شک تضارب آرا حقايق را در جامعه بیش از پیش مشخص می‌سازد.

حجت الاسلام و المسلمین خطاط در ادامه بیان داشت : باید توجه داشت که اساسا كرسی‌های آزادانديشی منحصر به حضور شفاهی افراد نيست بلكه به صورت مكتوب نيز می‌تواند برگزار شود.

وی تاکید کرد: نکته مهم دیگر این است که كرسی‌های آزاد انديشی حس حقارت را از بين خواهد برد و فرصت بيان عقايد را ايجاد کرده و از سوی ديگر غرور كاذب علمی را از بين می برد

معاون علمی و پژوهشی حوزه علميه اصفهان همچنین تصريح كرد: البته ناگفته نماند که اين كرسی‌ها به معنای آزادی مطلق نيست بلكه آگاهی، مقدمه حضور در اين كرسی‌ها است.

 وی یادآور شد: برگزاری كرسی‌های آزاد انديشی اركان و مبانی اساسی را به خطر نمی‌اندازد بلكه تقويت كننده مسير حق خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha