سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024

شیخ عفیف نابلسی از علمای لبنان گفت: بی‌تردید اسرائیل روی برخی اختلاف‌های کوچک بین فلسطینی ها شرط‌بندی می‌کند تا بسیاری از نقشه‌های امروز و آینده‌اش را پیش ببرد.

به گزارش سرویس بین الملل مرکز خبر حوزه، امام جمعه صیدا لبنان در دیدار هیأتی از مسئولان سازمان آزادی‌بخش فلسطین تاکید کرد: هر تلاشی در راه بازگرداندن وحدت به تمام کالبد فلسطین و همه قوای آن قابل ستایش است.

وی اظهار داشت: نیروهای فلسطین به درگیری‌های حاشیه‌ای در اردوگاه‌های لبنان مشغول نشوند و در مسائل و افکاری که با مسأله بازگشت و آزادی فلسطین هیچ ارتباطی ندارند غوطه‌ور نگردند. همه فلسطینیان باید به‌هوش باشند که مبادا به جنگی کشیده شوند که ایمان آنان به مسأله فلسطین و وطنشان را از مسیر خود منحرف کند.

شیخ عفیف نابلسی خاطرنشان ساخت: برخی شب و روز درتلاشند فلسطینیان مقیم لبنان را به مسائل داخلی یا منطقه‌ای بویژه در اردوگاه عین الحلوة بکشانند. افرادی هستند که می‌خواهند اردوگاه را وارد برنامه‌های خارجی کنند و هر اختلافی را تا شهر صیدا و اطراف آن بگسترانند و برای این کار پول های فراوانی خرج می کنند.

وی افزود: هر تلاشی که در مسیر حل اختلافات داخلی فلسطینیان و هر صلح و سازشی که همبستگی و اتحاد را به کالبد فلسطین با همه نیروهای ملی و اسلامی آن بازگرداند درخور ستایش است. زیرا ما در مرحله‌ای هستیم که اختلاف و تفرقه افزون بر اینکه حرام است، به‌هیچ وجه قابل تصور هم نیست. بی‌تردید اسرائیل روی اینگونه اختلاف‌های کوچک شرط‌بندی می‌کند تا بسیاری از نقشه‌های امروز و آینده‌اش را پیش ببرد. بویژه اینکه اسرائیل وضعیت خود را بحرانی می‌بیند و سعی دارد نفوذ و قدرت و گسترش جمعیتی‌اش در اراضی فلسطین را مضاعف کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha