پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024

مدیر حوزه علمیه کاشان از فعالیت دهکده حوزوی منتظران ظهور در این شهرستان با هدف نشر معارف اهل بیت(ع) میزبانی از متفکران جهان اسلام خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی در گفتگو با سرویس استان های مرکز خبر حوزه، برگزاری نشست مشترک مدیران حوزه استان ها با مدیر و معاونان مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور را گامی در جهت اداره بهتر مراکز حوزوی در کشور، دانست و گفت: نشست های مشترک با هدف افزایش کارایی حوزه ها و تعامل بین واحدها، می تواند در افزایش توان هر یک از استان ها در بخش حوزوی تاثیرگذار باشد.

*فعالیت 14 مدرسه علمیه در کاشان

وی افزود: به دلیل نزدیکی کاشان به شهر قم می توان کاشان را در امور حوزوی، قم کوچک نامید و هم اکنون ده مدرسه علمیه برادران و چهار مدرسه علمیه خواهران در این شهرستان، به تربیت طلاب مشغول هستند.

مدیر حوزه علمیه کاشان خاطرنشان کرد: در راستای تقویت بخش حوزوی در این شهرستان و با توجه به وضعیت آب و هوایی آن، دهکده حوزوی در روستای سادیان و مرق (مدفن بابا افضل الدین کاشانی) تاسیس شده است که فعالیت های مختلف علمی و پژوهشی در طول سال، به ویژه در فصل تابستان در این دهکده انجام می شود.

وی گفت: نام این دهکده، مرکز حوزوی منتظران ظهور وابسته به جهان اسلام است که با توجه به امکانات و شرایط خاص آن می تواند در آینده میزبان متفکران کشورهای اسلامی، برای ارایه کلام ناب اهل بیت(ع) به جهان باشد.

مدیر حوزه علمیه کاشارن از برگزاری المپیاد علمی ویژه اساتید و پژوهشگران این حوزه خبرداد و گفت: به منظور افزایش توانایی های علمی و پژوهشی طلاب، برنامه های دانش افزایی به شکل مستمر در مدارس  علمیه کاشان برگزار می شود که از آن جمله می توان به برگزاری 90 جلسه مستمر در بخش پژوهش اشاره کرد.

*طلاب باید اعتماد به نفس فعالیت پژوهش را در جوانی کسب کنند

مدیر حوزه علمیه کاشان، با ذکر این مطلب که طلاب باید اعتماد به نفس انجام فعالیت های پژوهشی بزرگ را در جوانی به دست آورند، عنوان کرد: یکی از مهم ترین اهداف برگزاری طرح های مختلف در این حوزه، ایجاد اعتماد در طلاب است که آنها می توانند کارهای بزرگی را در زمینه نشر دین و بسط علوم و معارف اهل بیت(ع) انجام دهند.

وی افزود: بدون شک اگر حوزویان در بخش های مختلف علمی به ویژه در علوم انسانی، فعالیت خود را افزایش دهند، اقشار علمی دیگر جامعه نیز به تکاپو خواهند افتاد و جریان علمی در کشور وارد فاز جدیدی خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی حفظ  وحدت نظری در طلاب به ویژه در امور اجتماعی و سیاسی را از مهم ترین شاخصه های حوزه های علمیه کشور عنوان کرد و گفت: طلاب در مباحث سیاسی ممکن است اختلاف سلیقه داشته باشند ولی اختلاف عقیده ندارند؛ در این زمینه سعی کرده ایم نسبت به افزایش تعاملات فکری و علمی طلاب و تعامل آنان با واحدهای دیگر حوزوی اقدام کنیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha