شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024

دوره سیزده جلدی مرتبط با آخوند خراسانی(ره) به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه عرضه شده است.

جواد عهد نو، در گفتگو با مرکز خبر حوزه، با ذکر این مطلب که غرفه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی معاونت پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی با آثار جدید خود در دومین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه حضور یافته است، اظهارداشت: این پژوهشگاه با بهره گیری از توان علمی و پژوهشی بالای خود در موضوعات علمی متنوع، محصولات علمی فراوانی را عرضه می کند.

وی افزود: تا کنون بیش از 500 جلد کتاب در موضوعات مختلف علمی و پژوهشی در دایره مباحث علوم اسلامی و انسانی در این پژوهشگاه منتشر شده، ولی به دلیل محدودیت فضای نمایشگاهی، امسال با 200 اثر منتخب در این نمایشگاه حضور یافته است.

مسئول غرفه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در نمایشگاه کتاب حوزه، با ذکر این مطلب که آثار جدید این مرکز پژوهشی در این محل عرضه شده است، اظهارداشت: امسال 40 اثر جدید که در سال جاری به انتشار رسیده، در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است و از این میان می توان به دوره سیزده جلدی کنگره مرحوم آخوند خراسانی، موضوع شناسی در فقه، زیبایی شناسی در قرآن و سیاست های مالی امام علی(ع) اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: از جمله کتاب هایی که در این غرفه عرضه شده است کتاب امام خمینی(ره) برای نسل سوم، آیین عرفی، سیاست متعالیه از نظر حکمت متعالیه، بررسی تحلیلی مواجهه قرآن با یهود، چیستی فلسفه اسلامی، بررسی دیدگاه ها در باره اختصاصات پیامبر خاتم از نظر قرآن، اصول فقه یا مبانی حقوق اسلامی، امامت و رهبری و نهاد ولایت عهدی در خلافت اموی و اوایل دوران عباسی اشاره کرد.

مسئول غرفه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در ادامه گفت: شناخت نامه آخوند خراسانی در سه جلد، فهرست منشورات این پژوهشگاه به زبان عربی، سیره عملی و علمی آخوند، مجموعه آثار علمی،فقهی، اصولی و.. آخوند، انتظار بشر از دین، جایگاه عقل گرایی در استنباط احکام، فقه فتوایی در سه جلد و مردم سالاری اسلامی از دیگر کتاب های عرضه شده در این غرفه است.

وی در پایان، زمان بندی نامناسب این نمایشگاه را یکی از دلایل عدم حضور قابل توجه مردم در روزهای اولیه این نمایشگاه عنوان کرد و اظهارداشت:آغاز این نمایشگاه مصادف با ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان بود و به طور کلی نمی توان انتظار حضور مردم را در این نمایشگاه داشت ولی از روز یکشنبه جمعیت بیشتری در این نمایشگاه حضور یافتند که امیدواریم در روزهای آینده نیز این روند ادامه داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha