چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024

شرط بالندگی و پویایی یک جامعه حفظ فرهنگ جهاد و شهادت است و قدم گذاشتن در مسیر اعتلای فرهنگ شهادت نه فقط یک امر پسندیده، بلکه تکلیف محسوب می شود.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام کافی، مدیر کل امور تسهیلاتی طلاب و مسئول ستاد راهیان نور حوزه‌های علمیه، در اولین نشست شورای سیاست گذاری این ستاد در قم، با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه گفت: فرهنگ شهادت می‌تواند حرکت جامعه را پویا، آسیب پذیری جامعه را به حداقل و ارزش‌ها را در جامعه نهادینه کند.

وی افزود: شاید روی همین اصول باشد که در روایات ائمه معصومین(ع)، جایگاه والایی برای شهادت عنوان شده است و می‌بینیم بزرگان دینی ما نیز به تبعیت از اهل بیت(ع) آرزوی شهادت می‌کردند.

رییس ستاد مرکزی راهیان نور حوزه های علمیه افزود: برخی بزرگان در تاریخ دست به مجاهدت‌هایی زدند، چنان که امام راحل فرمودند«مقام شهادت اوج مقام سیر و سلوک در این عالم است» و مقام معظم رهبری مظهر قدرت ایران را شهداء می‌دانند.

وی تصریح کرد: شرط بالندگی و پویایی یک جامعه حفظ فرهنگ جهاد و شهادت است و قدم گذاشتن در مسیر اعتلای فرهنگ شهادت نه فقط یک امر پسندیده، بلکه تکلیف محسوب می شود.

حجت الاسلام کافی با تأکید بر این که حوزه‌های علمیه باید قدم‌های جدی و مؤثری در مقوله نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت بردارند؛ گفت: در این راستا مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با همکاری سایر مراکز حوزوی از جمله مرکز خدمات، ستادی را تحت عنوان «راهیان نور حوزه‌های علمیه» راه اندازی کرد.

وی در خصوص فعالیت‌های ستاد راهیان نور حوزه، گفت: تعاملاتی با نهادهای مختلف کشور از جمله ستاد مشترک نیروهای مسلح، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، ستاد راهیا ن نور کشور، قرارگاه ستاد راهیان نور سپاه و بسیج و ستاد راهیان نور ارتش صورت گرفته است.

رییس ستاد مرکزی راهیان نور حوزه افزود: در این زمینه نشستی با حضور آیت الله مقتدایی برگزار شد که نمایندگان این نهادها حضور داشتند و هر کدام گزارش تفصیلی از فعالیت خود ارایه دادند و مدیر حوزه‌های علمیه نیز مطالبی ارزشمند پیرامون احیا و تقویت پایداری مقوله شهادت و ایثار بیان کرد.

وی گفت: این ستاد در سال اول خانواده‌های حوزویان را به مناطق جنگی اعزام کرد و در سال دوم آن را گسترش داد و در سال سوم اعزام‌ها را به 2هزار نفر ارتقاء داد و امسال این اعزام‌ها افزایش پیدا می‌کند که در نهایت 5هزار نفر اعزام خواهند شد.

رییس ستاد مرکزی راهیان نور حوزه گفت: یک شورای سیاست گذاری در ستاد تعریف شده و در آن افراد حقوقی که به نوعی با این مقوله درگیر بوده و توانایی نقش آفرینی دارند، عضو هستند.

حجت الاسلام کافی ادامه داد: حرکت‌های مرکز مدیریت حوزه با عنایت‌های ویژه مرکز خدمات و پیگیری‌های برخی از اعضای شورا شکل گرفته است.

وی گفت: نمایندگانی از معاونت تهذیب، معاونت تبلیغ، معاونت امور حوزه و معاونت اداری مالی حوزه‌های علمیه به عنوان اعضای شورا معرفی شدند.

حجت الاسلام کافی ادامه داد: مؤسسه سیره شهدا و ستاد مرکزی راهیان نور نیز عضو شورای سیاست گذاری ستاد می‌باشند.

وی اضافه کرد: در این شورا برنامه‌های مختلف راهیان نور در عرصه‌های گوناگون فرهنگی، تعاملات با نهادهای مختلف کشور و ... سیاستگذاری‌ها انجام می‌شود تا برنامه خوبی داشته باشیم.

حجت الاسلام کافی در پایان خاطرنشان کرد: آیین نامه‌ای در شورای سیاست گذاری ستاد راهیان نور حوزه،  به منظور پیگری و اجرای مطلوب برنامه ها تهیه شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha