یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024

همایش تجلی حضور و رسالت روحانیت در مشارکت حداکثری با حضور مديران، اساتيد و طلاب حوزه علميه مشهد در مدرسه علميه عالي نواب برگزار شد.

به گزارش سرويس استان هاي مركز خبر حوزه، نماینده ولی فقیه در جهادكشاورزي در این همایش با اشاره به آیه 128 سوره اعراف «وقَالَ مُوسَى لِقَوْمِهِ اسْتَعِینُوا بِاللَّهِ وَ اصْبِرُوا إِنَّ الْأَرْضَ لِلَّهِ یُورِثُهَا مَنْ یَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ وَ الْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِینَ‌« اظهارداشت: خداوند حاکمیت زمین را به کسی خواهد داد که خود می‌خواهد و قطعا خواست خداوند عالم بر این است که این زمین و حاکمیت آن را به کسانی بسپارد که هم از خدا استعانت جسته‌اند و هم در این راه صابر بوده‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمين عالمی، این وعده الهی را در شرف تحقق دانست و افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی که توسط بنیانگذار آن معماری شده ارکان آن تثبیت شد و توسط خلف صالح او این راه ادامه پیدا کرد در حقیقت آغاز و طلیعه تحقق چیزی است که خداوند عالم در این آیه شریفه وعده داده است.

وي با بيان اين مطلب كه امید ما و تمام تلاش امت اسلام به خصوص پیروان مکتب عصمت و طهارت این است که آنچه امروز با عنوان جمهوری اسلامی بوجود آمده به حکومت حضرت مهدی (عجل الله تعالي فرجه الشريف) که آرمان همه انبیا است، بپیوندد، گفت: خداوند در آیاتي مانند «هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَ دِینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ‌» به این امر تأکید دارد.

وی با بيان اين كه این آرمان همه انبیا و وعده‌ای است که تاکنون تحقق نیافته است، ابرازداشت: همه انبیا مردم را به توحید، عدالت و دیانت دعوت کرده‌اند اما جامعه‌ای که خواست انبیا بوده، اتفاق نیافتاده است كه این امر با حضور حجت خدا محقق خواهد شد.

وی تصریح کرد: هزاران سال بر پر بودن جهان از ظلم گذشته است اما این که جهان پر از عدالت باشد اتفاق نیافتاده است و این امر باید روزی اتفاق بیافتد و آنچه امروز با انگیزه اسلام به عنوان جمهوری اسلامی وجود دارد طلیعه آن آفتاب است تا تمام زمین را روزی از نور خود بهره‌مند کند.

حجت‌الاسلام و المسلمين عالمی با اشاره به اینکه استکبار جهانی در گذشته جهان مستعمره خود مي‌دانست، افزود: چیزی از این احساس استکبار نگذشت که قدرت جمهوری اسلامی رونق گرفت تا جایی که عَلَم استقلال، سربلندی و عزت اسلامی و انسانی را به دوش گرفت و در مقابل استعمار جهانی ایستاد.

وی اضافه كرد: همه این اعمال دشمن مقابله با خیزش و بیداری اسلامی است. در دو سال اخیر صدور انقلاب و تابش باورهای معنوی انقلاب اسلامی گسترش پیدا کرده و این غربی‌ها هستند که یکی پس از دیگری توطئه‌های خود را عملی می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی با اشاره به هتك حرمت قرآن كريم توسط نيروهاي نظامي آمريكا در افغانستان، گفت: دشمن این گونه اعمال را از زمان حضرت امام خميني (ره) در جریان سلمان رشدی آغاز کرد. بعد از آن در چند مورد اقدام به قرآن سوزی و در چند مورد اقدام به جسارت به پیامبر بزرگ اسلام (صلي الله عليه و آله و سلم) کرد.

وي تصريح نمود: همه این‌ كارها، سلسله اقدامات آمریکا برای مقابله با اسلام و خیزش اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عالمی با تأکید بر این که قطعاً این اعمال به جایی نخواهد رسید بلکه امت اسلام را شجاع‌تر و مصمم‌تر کرده و خیزش اسلامی را در بین مسلمین و مستضعفان عالم مستحکم‌تر خواهد کرد، خطاب به استکبار جهانی گفت: ما از اینجا به آنانی که این گونه عمل می‌کنند، اعلام می‌کنیم که از این کارها برای خود جز نکبت و نفرت در دل امت اسلام چیزی نمی‌افزایید و قطعاً این شما هستید که ضرر خواهید کرد.

وي افزود: قرآن کریم، پیروان و دلبستگان زیادی دارد و این دل‌ها و ملت‌های برومند مسلمان، انتقام اسلام و مسلمین را از شما خواهند گرفت.

نماینده ولی فقیه در جهادكشاورزي تأکید کرد: در باورها و احادیث خود فراوان داریم که احترام نَفَس مسلمان مثل احترام قرآن است. جنایت آمریکایی تنها این نیست که قرآن را مورد جسارت قرار می‌دهند بلکه همیشه مسلمان‌کشی هم کرده‌اند. چه این کشتارها و چه آن جسارت‌ها به قرآن، کینه آنان را در دل‌های مسلمانان بیشتر می‌کند و این حرکت‌ها و خیزش‌های اسلامی هرچه کوبنده‌تر به سویی خواهد رفت که قدرت آنها را برچیند.

وی با تأکید بر اینکه یکی از مواردی که می‌تواند بر آمریکا و پیروانش ضربه کاری و محکمی بزند حضور مردم در صحنه‌های انقلاب و پشت سر رهبر معظم انقلاب اسلامی است، تأكيد كرد: در انتخابات پیش رو مردم جوابی قاطع و مشتی محکم به دهن آمریکا خواهند زد. آمریکایی‌ها برای این انتخابات بعد از جریان فتنه مقدمه‌چینی را شروع کرده‌اند تا بتوانند مردم را نسبت به حضور در انتخابات دلسرد کنند.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی خطاب به طلاب و روحانیون گفت: در این مقطعی که حقیقتاً اسلام به حضور امت در صحنه نیاز دارد، روحانیون علاوه بر پيشگامي در اين عرصه، باید مردم را تشویق کنید که بیشتر از سال 88 در انتخابات شرکت کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمين عالمی در پایان به فتاوای مراجع تقلید در خصوص شرکت در انتخابات اشاره کرد و ابرازداشت: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب «شرکت در انتخابات یک تکلیف است» و از سوی دیگر ایشان می‌فرمایند «شرکت در انتخابات یک حق است برای مردم».

وي افزود: همچنین طبق فتوای حضرت آیت‌الله سیستانی «شرکت در انتخابات واجب الهی است و شرکت نکردن در آن گناه کبیره است. در سایر موارد مثل نماز اگر غفلت شود قضا دارد اما غفلت در انتخابات جبران ندارد».

گفتني است، همایش تجلی حضور و رسالت روحانیت در مشارکت حداکثری به همراه اعلام انزجار به فاجعه هتک حرمت به قرآن کریم و ضرب و جرح مسلمانان، در مدرسه علمیه نواب برگزار شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha