جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
کد خبر: 276962
۱۴ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۲

روزنامه الحرّه چاپ سودان در مصاحبه با حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی تبار درباره شرایط دینی و اجتماعی در ایران و نیز فعالیت های فرهنگی ایران در سودان گفت و گو کرد.

به گزارش سرویس بین الملل مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام ملکوتی تبار که به عنوان رايزن فرهنگي ایران در خارطوم حضور دارد در این مصاحبه ابراز داشت: رايزني فرهنگي سفارت جمهوري اسلامي ايران در خارطوم در سال 1989ميلادي افتتاح گرديده است و از ابتدا سهم بزرگي در گسترش روابط فرهنگي دو کشور ايران اسلامي و سودان در زمينه هاي مختلف فرهنگي، علمي با برگزاري برنامه هاي متنوع ، مراسم و اجراي مناسبت هاي مشترک داشته است و در اين ارتباط دين مبين اسلام هميشه به عنوان پايه محکم جهت گسترش روابط دو ملت غيور مسلمان ايراني و سوداني بوده و هست.

وی ادامه داد: ملل غير عرب دين اسلام را پذيرفتند و براي آشنايي با احکام و تلاوت قرآن مجيد نياز به آموزش زبان عربي داشتند. از اين رو ملل غيرعرب با فرهنگ و زبان عربي خود به خود آشنا مي شدند و زير سايه ي اسلام، رد و بدل آرا و عقايد و آميختگي فرهنگي حاصل شد.

حجت الاسلام ملکوتی تبار گفت: طبيعت زيباي سرزمين ايران و تنوع آب و هواي آن باعث شده است اصحاب قلم آثاري بيافرينند که چون گنجي براي آيندگان باشد. همه ي اقشار جامعه ايراني از شاعران، نويسندگان، هنرمندان و ... از اين موقعيت خوب استفاده کردند و در آثار آنان منعکس شده است. اين امر را مي توانيم در آثار شاعران و ادبا گذشته و معاصر ملاحظه کنيم.

وی تاکید کرد: ادبيات عرفاني در ايران از دير باز نقش بسزايي ايفا نموده و در بيشتر عرصه هاي زندگي ايرانيان ظهور و تجلي يافته است و عده ي زيادي از فقها و علما ي سرزمين ايراني از اين مکتب بهره مند شده اند.

رایزن فرهنگی ایران در خارطوم اظهار داشت: زنان در انقلاب اسلامي جايگاه عظيمي دارند و به مرتبه هاي بالا دست يافته اند و در همه ي زمينه ها اعم از فرهنگي، اقتصادي، علمي و ادبي حضور گسترده دارند و ايرانيان به تعليمات دين اسلام محمدي (ص) پايبند هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha