شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024

حجت‌الاسلام والمسلمین همتیان گفت: امروز دشمنان دین، اعتقادت و اخلاق جامعه ما به ویژه نسل جوان را به شدت مورد هجمه خویش قرار داده‌‌اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، معاونت تهذیب حوزه علمیه استان قم، عصر امروز طی سخنانی در کارگروه تخصصی«اخلاق و مدارس علمیه» در نشست سالانه مدیران مدارس علمیه استان قم، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت:امروزه در شرایطی هستیم که پنجره‌های به سوی فرهنگ‌های بیگانه باز است و در این بین دشمن، جوانان طلبه را نیز هدف حملات خویش قرار داده است.

وی افزود: آنچه وظیفه مدیران و اساتید حوزه‌های علمیه می‌باشد این است که طلاب جوان را به گونه‌ای تربیت کنند که در همین محیط‌های آلوده سالم و پاک زندگی کرده و در آینده به هدایت و اصلاح جامعه همت گمارند.

این استاد اخلاق حوزه همچنین با تاکید بر اینکه در اصل ضرورت توجه به مسائل اخلاقی در حوزه هیچ شک و تردیدی وجود ندارد گفت: اخلاق در حوزه‌های علمیه از اهم و مسائل زیربنایی است که از قدیم‌الایام و مورد توجه و عنایت حضرات معصومین و علمای بزرگوار سلف بوده است.

وی اضافه کرد: آنچه مهم است، شیوه‌های برخورد با جوانان و نهادینه کردن اخلاق نیکو در آنها است.

حجت‌الاسلام و المسلمین همتیان، همچنین با تاکید بر اینکه خدمت به طلاب به عنوان سربازان ولی‌عصر (عج) توفیق بزرگی است که نصیب شما مدیران شده است گفت: به لطف الهی مدیران محترم مدارس علمیه تجربه‌ بسیار ارزنده‌ای در عرصه طلبه‌پروری دارند و یکی از اهداف این گونه نشست ها آن است که همه ما بتوانیم از این تجربیات در راستای اخلاقی کردن حوزه‌های علمیه بهره‌مند شویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha