سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024

اجلاسیه اساتید اخلاق حوزه های علمیه با سخنرانی حضرات آیات مصباح یزدی و حایری شیرازی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام حبیب اللهی، مدیر پایگاه اندیشوران حوزه طی سخنانی در این اجلاسیه که در سالن همایش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار شد، تصریح کرد: در شرایطی که از همه ابعاد و جهات، تحت تهاجم فرهنگي هستيم حضور و فعالیت حوزويان در عرصه فضاي مجازي باید بیش از پیش باشد تا جلوی ترویج مسائل ضداخلاقي و ضدتربيتي از سوي دشمنان در جامعه گرفته شود.

وی همچنین بر ضرورت حضور پررنگ حوزويان به ويژه اساتيد حوزه در فضاي مجازي به منظور تبليغ آموزه‌هاي ديني تاكيد كرد و گفت: همه تلاش دشمن این است که حساسیت های جامعه را نسبت به مسایل غیر اخلاقی کمرنگ کند که در این راستا اگر به این هدف دست یابد ، به موفقیت رسیده است.

حجت الاسلام حبيب اللهي خاطرنشان کرد: فضاي مجازي در آغاز با تهديد در كشور ما شكل گرفت اما بلافاصله در همان سال‌هاي اول، حوزه علميه قم اين تهديد را شناخت و آن را تبديل به فرصت كرد كه در اين خصوص مركز كامپيوتري نور، جزو مراكز پيشتاز در اين فرصت سازي بوده است.

وی اضافه کرد: بی شک اگر ما به طور جدي وارد فضاي مجازي نشويم همين فرصت دوباره تبديل به تهديد مي‌شود.

مدیر پايگاه‌ انديشوران حوزه در ادامه به معرفی این پایگاه پرداخت و گفت: شناسايي، ساماندهي و معرفي محققان در فضاي مجازي از جمله اهداف ايجاد اين پايگاه است كه در همين رابطه حدود سه هزار محقق و استاد حوزوي شناسايي و معرفي شده‌اند.

وی افزود: از پایگاه اندیشوران حوزه باید به عنوان یک منبر و میکروفون جهانی در راستای تبیین و نشر مباحث اخلاق اسلامی و معارف نورانی اهل بیت (ع) در سراسر جهان بهره برد.

حجت الاسلام حبیب اللهی ، ایجاد حلقه های علمی در فضای مجازی و تشکیل گروه های تخصصی از محققان علوم اسلامی را از دیگر اهداف راه اندازی این پایگاه عنوان کرد و افزود: بیش از 16 هزار کتاب و حدود 30 هزار مقاله از اندیشوران و محققان حوزه، در این پایگاه معرفی شده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha