جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024

آقای محمد نور الزاکی از مستبصرین سودانی گفت: روز به روز به پیروان مکتب اهل بیت(ع) در جهان افزوده می شود.

وی در نشست جمعیت طلاب حامی بیداری اسلامی ابراز داشت: در چند دهه اخیر به ویژه در یک دهه اخیر، چند شبکه ماهواره ای برای معرفی تشیع و مکتب اهل بیت علیهم السلام راه اندازی شده و موج جدیدی را به راه انداخته است.

این مستبصر سودانی با بیان اینکه جنگ 33 روزه، بسیاری از اهل سنت را آگاه کرد گفت: پایگاه های اینترنتی نیز در معرفی مکتب اهل بیت(ع) نقش ایفا کرده اند و به طور کلی حرکت های معرفتی و تبیینی اثرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه افراطی گری از هر طرفی که باشد به امت اسلامی ضربه می زند گفت: هیچ کس به واسطه توهین به مقدساتش و جنگ طایفی، شیعه نمی شود بلکه باید با پرهیز از مسائل اختلافی و با تکیه بر گفت گو و منهج علمی، حقایق را برای مردم بیان کنیم.

این دانشجوی دوره دکتری ادیان وجود استراتژی تبلیغ برای فعالیت در عرصه بین الملل را ضروری خواند و اظهار داشت: باید طوری برنامه ریزی کرد که با تغییر یک مدیر فرهنگی یا یک مقام مسئول، برنامه ها دچار ضعف و کاستی نشود و بر اساس برنامه، ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به اعزام مبلغ به کشورهای مختلف گفت: برخی از مبلغانی که از ایران به کشورهای مختلف می روند، تنها در مجامع و مدارس ایرانیان حضور می یابند و با متن جامعه و کشوری که به آنجا روند ارتباط برقرار نمی کنند در حالی که نیاز به مبلغ در بسیاری از مناطق، فوق العاده بالاست.

این متسبصر سودانی با بیان اینکه فضا برای کار تبلیغی در دنیای امروز آماده است گفت: امروز بسیاری از مسلمانان اهل سنت، با تفکر جمهوری اسلامی و مقاومت و استکبار ستیزی موافقند و گوش های شنوا در برابر استدلال و منطق فراوان است.

وی در خصوص شیعیان سودان گفت: ما نیازمند ارتقای سطح فکری و معرفتی در سودان هستیم و ارسال کتاب های مفید، بسیار راهگشا خواهد بود.

محمد الزاکی به فعالیت عربستان سعودی و وهابیت در سودان اشاره و تصریح کرد: علیرغم صد سال فعالیت وهابیت در سودان و نفوذ مالی و رسانه ای، آنها نفوذ فکری و عقیدتی در جامعه سودان ندارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha