سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024

حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد فاضل لنکرانی، از حوزویان خواست در راستای تقویت پایه های فکری نهاد پدافند غیرعامل کشور بکوشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، رییس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) ، پیش از ظهر امروز طی سخنانی در همایش «پدافند غیرعامل از منظر دین» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: مهم ترین بعد تاثیری پدافند غیرعامل ، جلوگیری از نفوذ دشمنان به کشور است.

وی از مسئولان سازمان پدافند غیرعامل کشور خواست تا ارتباط خود را با حوزه های علمیه بیشتر از قبل کنند و گفت: مرکز فقهی ائمه اطهار به عنوان مرکز بزرگی که متعلق به حوزه های علمیه است، در راستای پاسخگویی به سوالات و نیازهای فقهی این سازمان، آمادگی همکاری دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین خاطرنشان کرد: پیش از آن که دشمن در عرصه تهاجمی خود، بتواند خط فکری خود را در کشور ترویج کند، نهاد پدافند غیر عامل باید در این مسیر برنامه ریزی دقیق خود را داشته باشد.

وی با اشاره به این که پدافند غیرعامل دارای ابعاد مختلفی اقتصادی، نظامی و سیاسی و ... است، ابراز داشت: یکی از مهم ترین ابعاد مهم مساله پدافند غیرعامل، بررسی آن از زاویه مسایل دینی است که برگزاری این همایش نیز دقیقا در همین راستا می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین فاضل لنکرانی با اشاره به مساله تفکیک قوا در کشور و پرهیز از تداخل وظایف که با روح پدافند غیرعامل نمی خواند، گفت: توجه به این مساله که هر کس تنها در حوزه مسئولیت خودش به انجام وظایف بپردازد و از تداخل کاری بپرهیزد، موجب رفع بسیاری از مشکلات در کشور می‌شود.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) بااشاره به فرمایشی از امام علی (ع) مبنی بر ضرورت رعایت تقوای الهی، بیان داشت: عدم وجود تقوا در زندگی انسان باعث می شود که دچار خسران شده و به بیراهه برود.

وی  در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که وجود و فعالیت عرفان های نوظهور و دروغین در کشورهای جهان سوم و جایگزینی آن ها به عنوان مکاتب الهی، حاکی از نفوذ خط فکری دشمنان است، اظهار داشت: واقعیتی که وجود دارد این است که در شرایط کنونی، کتب عرفان های نوظهور و کاذب به 12 زبان زنده دنیا منتشر می شود به طوری که بعضا با تیراژهای 750 هزارتایی نیز به فروش می رود.

این استاد حوزه تاکید کرد: آن چه وظیفه مسئولان است این می باشد که راه های نفوذ فکری دشمن را مسدود کرده و با هوشمندی، خطوط اصلی بین المللی را تغییر دهند.

وی با اشاره به اهمیت مساله دفاع و پدافند غیرعامل در ساختار کشورمان، بیان داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران، مکتب اهل بیت(ع) را در دنیا زنده کرد و به راستی اگر این نظام نبود چه بسا آمریکایی و اسرائیلی ها در اهداف خویش، علیه اسلام و دین به پیروزی می رسیدند.

عضو جامعه مدرسین حوزه با تاکید بر لزوم توجه به آموزه ها و راهکارهای قرآنی در بررسی ابعاد پدافند غیرعامل، گفت: یکی از مسایل مهم در این باره توجه به مساله تقیه به عنوان یکی از ابزارهای پدافندغیرعامل است که مباحث خاص فقهی خود را دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha