یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024

معاون جامعه ونظام جامعه مدرسین حوزه با تاکید بردگرگونی مفهوم ارتباطات و لزوم دفاع همه جانبه از دین، گفت: بدانیم که تهاجم فرهنگی جدی است و نباید نسبت به آن تساهل و تسامح داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی، طی سخنانی به مناسبت هفته پاسدار در جمع بسیجیان و نمازگزاران مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) شهرک مدرس قم گفت: امروز جنگ تمام عیار نظام سلطه علیه گفتمان انقلاب اسلامی و مقاومت اسلامی شکل گرفته است.

وی ادامه داد: آنچه در سوریه اتفاق می افتد از جنس انقلاب های منطقه نیست، بلکه جنگی تمام عیار و شدیدتر از جنگ 33روزه علیه مقاومت وحزب الله لبنان است؛ اما نظام بشاراسد، نظامی نیرومند است که با این دست اندازی ها ساقط نمی شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: چرخه علیه رژیم های مرتجع منطقه در حال برگشت است و پیش بینی می شود این تحرکات به رشد سریع اسلام گرایی و نابودی رژیم های دیکتاتوری منطقه بیانجامد.

وی با اشاره به اقدام سریع حضرت امام(ره) در دستور تدوین قانون اساس بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: امام به سرعت قانون اساسی را وضع و طاغوت زدایی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی ادامه داد: در مصر مردم به اسقاط نظام شعار دادند، اما پای آن و اصلاح سریع قانون نایستادند و شورای نظامی مصر شبه کودتایی با تعابیر حقوقی انجام داد.

معاون جامعه ونظام جامعه مدرسین حوزه تاکید کرد: باید قدر نعمت اسلام، ولایت و اهل بیت(ع) و امام(ره) و رهبری عزیز را بدانیم.

 

*تاکید بر احیای امربه معروف و نهی از منکر

حجت الاسلام والمسلمین کعبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، گفت: یکی از وظایفی ما هم اندیشی برای ایجاد محیطی مساعد برای رشد فضائل اخلاقی و مبارزه با فساد و تباهی است.

عضو خبرگان رهبری یادآور شد: باید آنجا که باشد برای امربه معروف، خطابه و موعظه کرد و هر جا که لازم بود برای دفاع از دین، از قوه قهریه استفاده نمود و دریغ نورزند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: فرهنگ پیامبر(ص) و آل پیامبر، فرهنگ اعتدال است، اما اعتدال که در زبان فارسی ترجمه آن میانه روی است و در زبان عربی هم به معنای صراط مستقیم است.

عضو جامعه مدرسین حوزه یادآور شد: انسان حتی نسبت به انجام یک گناه هم باید حساس باشد و نباید بی تفاوت از کنار آن بگذرد.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی ادامه داد: امام حسین(ع) شهید امر به معروف و نهی از منکر است و ما باید مراقب روزنه های فساد و تباهی باشیم.

 

*تهاجم فرهنگی جدی است

عضو  خبرگان رهبری با تاکید بر دگرگونی مفهوم ارتباطات و لزوم دفاع همه جانبه از دین، گفت:  با ید با مسجد و مدرسه و مجامع فرهنگی بیشتر ارتباط داشته باشیم و بدانیم که تهاجم فرهنگی، جدی است و نباید نسبت به این بحث تساهل و تسامح داشته باشیم.

براساس گزارش روابط عمومی سپاه قم، وی در پایان با تاکید بر لزوم توجه به معارف غنی اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: باید دست به دست هم بدهیم و محیطی سرشاراز ایمان و تقوا را در فضای زندگی خود و جامعه ایجاد نمائیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha