شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024

نشریه سه، یک، سه با این عنوان جالب توجه و تداعی کننده تعداد یاوران حضرت امام زمان(عج) به عنوان مجله ای فرهنگی- مهدوی که برای قشر نوجوان منتشر می شود پیش شماره اولش را به ضمیمه مجله امان منتشر کرده است.

در این شماره از نشریه «سه،یک،سه» مطالب متنوع و جالب توجهی به چاپ رسیده است که بی تردید یکی از جذاب ترین و خاطره انگیزترین آنهامطلبی است با عنوان حرفهای خودمانی که برگرفته از مجله قدیمی سروش نوجوان و به قلم زنده یاد قیصر امین پور است که در فروردین سال 1367 در اولین شماره مجله سروش نوجوان به چاپ رسیده بود.

قیصر امین پور یکی از سردبیران سروش نوجوان بود و دوران سردبیری او بر این مجله یکی از ماندگارترین و ارزنده ترین دوره های انتشار این مجله به شمار می رفت و می رود.

همچنین در این شماره از مجله «سه،یک،سه» متنی با عنوان "انتظار فرج چیست" به قلم جواد محدثی به چاپ رسیده که به زبانی نسبتا کودکانه تلاش می کند مفهوم انتظار را برای مخاطبان خردسالش با واژه ها به تصویر بکشد و تا حدودی هم موفق است.

اما مطلب اصلی مجله که روی جلد هم رفته مصاحبه ای است با امیرمحمد متقیان مجری تلویزیونی در کنار عمو پورنگ یا همان داریوش فرضایی.

این گفتگو که با عنوان «آقا سلام، سلام آقای خوبی!» منتشر شده حاوی بخش های قشنگی از تجربیات و دغدغه ها و آمال و آرزوهای امیر محمد متقیان است؛

« نمازم را می خوانم، با خدا صحبت می کنم،آهنگ مجاز هم گوش می دهم، محرم هم مداحی گوش می دهم. یک جورهایی سعی می کنم تعادل را رعایت کنم، از یک طرف زده هم نشوم. من می گویم: بچه ها، یک نمه بیشتر هوای خدا را داشته باشند...».

از خاطره دیدارش با رهبر انقلاب و هدیه گرفتن چفیه ایشان گرفته تا زمزمه شعری درباره امام زمان(عج) که حس کودکانه قشنگی در آن منتشر است:

آقا سلام، سلام آقای خوبی

خورشید من! کی می رسی؟ جمعه شبی، غروبی

بابا بزرگ می گه میای تویی که غرق نوری

یه لحظه حس نمی کنم حتی یه لحظه دوری...

در بخش های دیگر مجله هم مطالب متنوعی از شعر و قطعه ادبی گرفته تا کاریکاتور و طرح و عکسهای متنوع به چاپ رسیده است.

نشریه «سه،یک،سه» به همت مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم و بنیاد فرهنگی مهدی موعود به مدیر مسئولی حجت‌الاسلام مجتبی کلباسی منتشر شده است.

علاقمندان می توانند با شماره 02517832500 تماس بگیرند و یا نشانی الکترونیکی www.aman.ir مراجعه نمایند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha